  • Data: 2006-03-06 14:06:30
    Temat: Re: Wiele działalności gospodarczych
    Od: Wojciech Skorupski <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > jw. skoro jest wyjątek, to istnieje zasada
    Zasada musi istnieć w formie aktu. Jeśli gdzieś jest podane uregulowanie
    uściślające to nie można przez domniemanie zakładać, że jest wyjątkiem
    od zasady. Może być jej potwierdzeniem.

    > Jak również założenie racjonalności ustawodawcy.
    I jak najbardziej popieram swoim wnioskowaniem to założenie. Ustawodawca
    racjonalnie w jednym z aktów potwierdził zasadę. W innych tego nie
    uczynił, co nie oznacza że ona nie istnieje czy jest przeciwna w treści.
    Poza tym racjonalność ustawodawcy jak najbardziej wspiera moje
    wnioskowanie - nie ma racjonalnych, pewnych przesłanek przeciw niemu.

    > Poza tym obracamy się w sferze prawa administracyjnego - dokonanie wpisu
    > jest możliwe tylko wówczas, gdy istnieje podstawa. Zasada co nie jest
    > zabronione jest dozwolone nie ma zastosowania do działań administracji.
    Tu podstawa istnieje. Ustawa o DG. Przeczytaj kiedy (enumeratywnie)
    organ ma prawo odmówić wpisu. Zasada zaś ma zastosowanie, jak
    najbardziej. Urzędnik nie może poruszać się w obrębie własnych
    domniemywań - działa wyłącznie na podstawie przepisów, nie ma prawa
    domniemywać istnienia ukrytych zasad.

    Pozdrawiam
    WS

    Zobacz stronkę mojej córeczki