    From: Wojciech Skorupski <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wiele działalności gospodarczych
    Date: Mon, 06 Mar 2006 12:38:01 +0100

    > Widzisz - dla mnie jest to logiczne. Dla Ciebie nie, więc pewnie się nie
    > dogadamy. Wpisowi do ewidencji podlegasz gdy stajesz się przedsiębiorcą.
    > Przedsiębiorcą jesteś jednym niezależnie od tego ile rodzajów
    > działalności prowadzisz. To jest ewidencja przedsiębiorców, a nie
    > ewidencja działalności gospodarczych (przedsiębiorstw). Również z
    > obowiązku informowania o zmianach przedmiotu prowadzonej działalności
    > gospodarczej wynikałoby, że wszelkie późniejsze zmiany powinny znaleźć
    > odzwierciedlenie w juz istniejącym wpisie, a nie być dokonywane poprzez
> [...]
    Czy istnieje ograniczenie by wpis mnie dotyczący był jeden? Zrozumiałbym
    te argumenty, gdyby było jasno określone, że jeden przedsiębiorca =
    jeden wpis. Nie wynika to jednak z litery prawa, zatem tak nie jest.
    Rozumiem Twój punkt widzenia, co więcej wydaje mi się on sensowny,
    jednak poza dosyć ogólną interpretacją ratio legis nie ma on
    mocniejszych argumentów na poparcie niż moje przeciw. Dodatkowo mógłbym
    przy wykładni powołać się na intencję ustawodawcy, że nie nazwałby
    rejestru "rejestrem działalności gospodarczych" gdyby chciał
    ewidencjonować unikalnie przedsiębiorców. Nazwałby po prostu "rejestrem
    przedsiębiorców". Zatem, wydaje mi się, że obie interpretacje są
    równouprawnione.

    Pozdrawiam
    WS

    Zobacz stronkę mojej córeczki