  • Data: 2006-03-06 10:09:37
    Temat: Re: Wiele działalności gospodarczych
    Od: Herbi <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 5 mar o godzinie 20:45, na pl.soc.prawo, Wojciech Skorupski
    napisał(a):

    > Chodzi głównie o sytuację następującą: mam działalność pod tytułem "Wojciech
    Skorupski,
    > przetwarzanie danych", a chciałbym mieć jeszcze np. "Wojciech Skorupski,
    > wywóz nieczystości".

    Nie ma problemów z takim przypadkiem - po prostu we wniosku wpisujesz te
    dwie nazwy i organ rejestrowy wystawia Ci takie zaświadczenie.
    Mój kolega ma właśnie taki przypadek - posiada wpis o JEDNYM nr w ewidencji
    (co jet chyba oczywiste) - ale nazwy ida tak: (wg Twojej propozycji)

    Zaśiadczenie o wpisie do EDG
    stosownie do art. 7d ust.1 ustawy z dn. 19.11.1999r. - prawo DG 9Dz.U. nr
    101 poz. 1178 z późn. zmianami) zaświadczam że prowadzona przez prezydenta
    miasta .......ewidencja DG zawiera pod numerem xxxxx nastęujący wpis:

    1) Przetwarzanie danych
    Wywóz nieczystości
    Wojciech Skorupski
    PESEL: YYMMDDxxxxx

    2) adres zamieszkania Wojciecha Skorupskiego

    3) adres zakładu GŁOWNEGO Wojciecha Skorupskiego

    4) Określenie przedmiotu DG wg PKD:

    xx.xx - wywóz śmieci
    xx.x - przetwrzanie danych

    itd itp.

    > Jakoś te działalności do siebie z lekka nie pasują,
    > więc lepiej byłoby posiadać dwie działalności pod różnymi nazwami.

    Wyżej Ci wskazałem jak to wygląda w praktyce - nazwy możesz mieć róźne,
    wpisów i rodzajów DG tyle ile jest w PKD.

    > Nie koliduje to zresztą z faktem, że prowadzić je będzie ta sama osoba
    > fizyczna, rozliczać na jednym NIPie, itp.

    Jako osoba fizyczna - oczywiście że rozliczasz się z USem jako ten sam
    NIPowiec.

    > Chodzi mi o to czy istnieje przepis zabraniający stworzenia więcej niż
    > jednej działalności w oparciu o różne wpisy.

    Wpis możesz mieć tylko jeden - ale o wieeelu nazwach i szeeerokim zakresie
    działalności

    --
    Herbi
    06-03-2006 11:09:32