eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWgląd w akta kradzieży, przez PZU jako poszkodowany(ustawa z 1990r) › Re: Wgląd w akta kradzieży, przez PZU jako poszkodowany(ustawa z 1990r)
  • Data: 2005-01-17 09:20:57
    Temat: Re: Wgląd w akta kradzieży, przez PZU jako poszkodowany(ustawa z 1990r)
    Od: "Alicja" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam ponownie i dziekuje serdecznie.

    >Kradziez nastąpiła 15.08.1992r a od 18.08.1992r.byłem w Areszcie
    do19.12.1992r..Auto było ubezpieczone od OC w Warta i dodatkowo w PZU
    Auto-casco. W śledztwie 16.10.1992r.był przesłchiwany w charakterze świadka
    zatrudniony pracownik w PZU, jako pośrednik ubezp.W aktach oczywiście nie ma
    ze zgłosiłem szkodę w PZU 17.08.1992r. ALE istnieje uzasadnione podejrzenie
    ,że kradzież upozorowano w celu wymuszenia odszkodowania. Były zapytania do
    urzędu celnego czy są jakieś uchybienia ,urzędu skarbowego itd. 23.10.1992r.
    umorzono śledztwo z powodu niewykrycia sprawcy. Dnia 8.02.1993r.na wniosek
    PZU Prokuratura udziela zgody na wgląd w akta kradzieży auta pracownikowi
    PZU (likwidator szkód).Oczywiście nie pamięta po co był a dowiedział się z
    gazety tak przypuszcza ,ale nie jest pewny po pól roku, ciekawe . Tylko że
    ustawa regulowała taki wgląd . Art.41par2. Żeby było ciekawiej zacytuję
    odpowiedz od PZU:" (Zgodnie z art.41 par.2 Kodeksu postepowania karnego z
    1969r., wg stanu na dzień powstania szkody oraz na dzień wniosku PZU SA o
    dokonanie wglądu do akt zakład ubezpieczeń miał status strony
    (pokrzywdzonego), jezeli pokrył szkodę wyrządzoną pokrzywdzonemu przez
    przestępstwo. Może to oznaczać, że do w/w dnia nasz zakład wypłacił juz
    odszkodowanie") . Nic innego nie upoważniało ich do wgladu w akta, gdyż
    musieliby mieć zgodę od Prezesa Sądu a takowej nie mieli. Policji nie
    informowałem, że mam auto dodatkowo ubezpieczone w PZU.
    Proszę o radę czy nie jest to wystarczajacym dowodem, że zgłosiłem szkodę.

    Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.