  • Data: 2002-06-05 19:44:12
    Temat: Re: Wezwanie do sadu w charakterze SWIADKA
    Od: "Wiktor" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "rob" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:3cfe351b_1@news.vogel.pl...

    > Niezupełnie. Są oczywiście sprawy, których nijak bez określonego świadka
    > zakończyć nie można, ale to zależy od tego co ten świadek ma wnieść do
    > sprawy. Może być np. taka sytuacja, że oskarżony przyzna się do winy, a
    > prokurator wystąpi o ograniczenie przewodu sądowego. W takiej sytuacji
    > świadkowie mogą nie być słuchani. Ewentualnie oskarżony dobrowolnie podda
    > się karze.....itp. itd Jest cała masa sytuacji, w których bezpośrednie
    > przesłuchanie świadka nie jest niezbędne nawet jeżeli dostał wezwanie na

    W pełni się zgadzam - z lenistwa uprościłem.
    Dodam tylko, iż w uzasadnieniu jednego z orzeczeń Trybunału Praw Człowieka w
    Strasbourgu jest wyrażone zalecenie dla władz Polski o większe
    dyscyplinowanie stawiennictwa świadków. Trybunał wyraził zdziwienie, że
    polskie sądy muszą odraczać posiedzenia w celu ponownego wzywania świadków,
    którzy tak sobie zignorowali wezwanie sądu.

    Wiktor