    From: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Weryfikacja COVID certyfikatu fitness club
    Date: Wed, 8 Dec 2021 17:42:36 +0100
    <vlyk15ogtzv5.151r6u5th6qf1$.dlg@40tude.net>
    <sokqpe$1381$1@gioia.aioe.org>
    <1...@4...net>
    <soks6s$1sca$1@gioia.aioe.org>
    <19e60s2xe0ppy$.byrs75m4bvfs$.dlg@40tude.net>
    <sokvpf$1k6l$1@gioia.aioe.org>
    <isaf84dle9xl$.rpr38fwb9a96$.dlg@40tude.net>
    <sol3kq$1jdh$1@gioia.aioe.org> <soq3s4$tji$1@gioia.aioe.org>
    <soqa8q$1rsl$1@gioia.aioe.org>
    <z...@4...net>
    <soqddu$1a1f$1@gioia.aioe.org> <soql5l$13he$1@gioia.aioe.org>

    W dniu 08.12.2021 o 17:06, Kviat napisał:

> [...]
    > Pierwszą w lewe ramię - wieczorem ramię zaczęło trochę boleć i się
    > budziłem, gdy przewracałem się na bok.
    > Przy drugiej dawce do samo, tylko tym razem kazałem zrobić w prawe ramię.
    > Wczoraj znowu w lewe. To samo.
    > Ale to taki ból jak przetrenowany mięsień po wysiłku, a nie żeby po
    > ścianach chodzić i się faszerować chemią przeciwbólową.
    >
    > Ale żyję, nic mi nie odpadło, niczego mi nie odcięli, nawet kataru nie
    > miałem. I piwo mi bardziej smakuje, niż przed przyjęciem pierwszej
    > dawki. I teraz nie wiem, czy to dzięki szczepionce, czy recepturę piwa

    No i super. Kwestia taka, że jest takie p-stwo i to patrząc po ilości
    komplikacji w porównaniu do przebadanych specyfików - bardzo duże.
    P-stwo tego, że się zachoruje ciężko, a już że się zejdzie, to p-stwo
    jest niewielkie. A już od dłuższego czasu wszyscy specjaliści mówią, że
    za bardzo przed zachorowaniem nie chroni, co najwyżej zmniejsza p-stwo
    ciężkiego przejścia. Ale to wychodzą dla mnie ułamki procentów różnicy,
    więc jaki zysk, a jak dodam, że też już przechodziłem covida.

    > Kuzyn zachorował w pierwszej fali, szczepionek jeszcze nie było,
    > przechodził "w miarę" łagodnie, bo bez potrzeby hospitalizacji i
    > respiratora, oprócz typowych objawów narzekał też na ból nerek i do
    > teraz ma z tym problem. Dużo by oddał żeby cofnąć czas i się zaszczepić
    > przed.

    U mnie w rodzinie większość przeszła - w sumie kilkadziesiąt osób,
    niektórzy z chorobami współistneijącymi, wiedząc już, że do szpitala nie
    dać się zamknąć, to dzięki prywatnym wizytom lekarzy wszyscy przeszli w
    miarę łagodnie. Najgorzej przeszły osoby, które najpierw zaufały
    teleporadom.

    A jaką ma pewność, że też by się nie zaraził i nie przeszedł z podobnymi
    objawami.

    Gdyby to były rzeczywiście dobrze przebadane szczepionki, żeby było
    wiadomo, np kiedy występują NOP-y. Pewnie są groźniejsze leki, ale wiemy
    kiedy ich nie możemy przyjmować, albo co zrobić, aby uniknąć właśnie
    powikłań.
    Przecież rok temu część naukowców ostrzegała, że tak stworzone
    szczepionki, ze względu na to jak działa wirus, jeśli dadzą ochronę na
    pół roku to będzie dobrze. Mylili się? Ostrzegali, że ze względu
    właśnie, że słabo przebadane, to będzie dużo NOP-ów i co nie ma? Mówili
    o tym, że może pojawić się ADE, to teraz zobaczymy, czy tu ich obawy też
    się ziszczą.

    Jeśli ktoś uważa, że da więcej, niż mu zagraża niech się szczepi. Ale
    niech nie wymaga tego od innych, tym bardziej, że wiemy, że te
    szczepionki nie hamują roznoszenia.
    --
    http://zrzeda.pl