    From: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Weksle in blanco i pracodawca
    Date: Thu, 14 Dec 2006 08:07:32 +0100

    eliza napisał(a):
    > Witam
    > kazdy weksel ma jakis nominal, kupuje sie go za np.5 zl, 50 zl, 100 zl....
    > nie wiem jak tam idzie dalej, Jeski podpisalas ten za 50 zl, to maksymalna
    > kwota jaka moga sciagnac z Ciebie jest chyba 5000 zl.Mialam kiedys podopbna

    To nieprawda. Weksel nie ma maksymalnego nominału. To o czym piszesz,
    to opłata skarbowa i generalnie weksel może być wystawiony na sumę
    wyższą niż została opłacona opłata skarbowa.

    Poza tym, jeśli weksl kosztuje 50zł, to znaczy że opłata skarbowa
    jest zapłacona do symy 50 000zł, a nie 5 000zł.

    > sytuacje, ale ja wiedzialam co podpisuje,bylam przedstawicielem handlowym i
    > weksel byl zabiezpieczeniem towaru jaki zabieram z magazynu.
    > Idz do kogos u kogo podpisalas ten weksel i zapytaj , po co on tak naprawde
    > jest, itp. zobacz jaki ma nominal z boku, ( wez ksero, masz takie prawo )

    Posiadacz weksla nie ma obowiązku okazywania ksera weksla, nawet
    wystawcy. Zresztą ten, komu się weksel podpisało już nawet nie musi być
    w jego posiadaniu - mógł weksel zbyć dalej, czy to na drodze indosu, czy
    na podstawie zwykłego przelewu wierzytelności (jeśli weksel jest nie na
    zlecenie).

    > wtedy w kazdym banku ci powiedza, jaka kwota jest do sciagniecia za taki
    > wlasnie weksel.

    Generalnie taka, jaka zostanie na nim wpisana. I dlaczego akurat w
    banku mieliby to powiedzieć?

    > Zreszta z wekslami same problemy, ja po zwolnieniu sie z pracy, na weksel
    > czekalam prawie rok i nie moglam go odzyskac.
    > pozdrawiam
    > eliza

    Niestety w większości masz fałszywe informacje o wekslach.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz