    From: Bungo <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Weksle Samoobrony
    Date: Mon, 25 Sep 2006 19:10:38 +0200

    Michał Kiędyś napisał(a):

    > http://slimak.onet.pl/_m/info/weksel.pdf
    >
    > Treść umowy którą zabezpieczają słynne już weksle Wodza.

    dzieki:-) w wolnym czasie przeanalizuje.
    po pobieznej lekturze mam trzy uwagi:

    1/ lepper jest glupszy niz sadzilem,

    2/ z tresci umowy wprost wynika iz zawarto ja w celu obejscia prawa
    (zakazu wiazania posla w zakresie dotyczacym dzialalnosci
    parlamentarnej, takze w zakresie wolnosci stowarzyszania sie w partii
    politycznej czy klubie parlamentarnym)

    3/ uwaga generalna - umowa jest razaco nieekwiwalentna, tj. nawet
    gdyby byla prawnie niewadliwa z powyzszych czy innych powodow), jej
    tresc jest sprzeczna razaco z art. 5 k.c. Nikt nie uwierzy, ze za
    korzystanie przez dwa miesiace ze znaczka zwiazku zawodowego
    odpowiednia zaplata jest ponad pol miliona, darowane gdy posel jest
    posluszny wodzowi. smiech na sali.
    Racje ma adw. Dzido (niegdys prawnik Wodza) ze mozna potraktowac te
    umowy jako rodzaj wymuszenia (ja bym to nazwal wyludzeniem).

    Wydaje mi sie, ze lepper sciagnal na siebie nowe problemy, o ktorych
    nikt na razie nie mowi, bowiem wplatal do umowy komitet wyborczy
    swojej partii. Juz na pierwszy rzut oka wydaje mi sie to smierdziec w
    kontekscie przepisow o finansowaniu partii, a zwlaszcza o finansowaniu
    kampanii wyborczych... Ciekaw jestem, czy srodki z tych umow (pol
    miliona razy ilosc poslow) lepper wpisal do sprawozdania finansowego
    komitetu wyborczego. Znajac jego lotnosc umyslu - pewnie nie. Oj
    bedzie wesolo...

    pozdrawiam:-)

    ==> Bungo:-)