  • Data: 2006-09-26 21:36:39
    Temat: Re: Weksle Samoobrony
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 26 Sep 2006, Bungo wrote:

    > poslusznym poslom - wszyscy, ktorzy podpisali umowe maja obowiazewk zaplacic
    > podatek od umorzonej wartosci zobowiazania,

    Cóż, zdumienie na temat tekstu że od niezapłacenia należy się podatek
    jest często spotykane na grupie .podatki :)

    [...weksel...]
    > jesli zostanie puszczony w obieg, to powroci z zadaniem zaplaty.

    No to wczoraj po północy dobrze w radiu zapodawali - S. twierdzi że
    weksle "zostały sprzedane".

    > warto zwrocic uwage na koncowy argument (nota bene, podnoszony takze przeze
    > mnie) - > Prawo wekslowe jest jednak częścią prawa cywilnego. Odnoszą się do
    > niego ogólne zasady tego prawa. Wśród nich reguła, że nie wolno
    > swego prawa użytku, który byłby sprzeczny z jego przeznaczeniem
    > i z zasadami współżycia społecznego.

    Ale osoba trzecia przyjmuje weksel w dobrej wierze - chyba że są
    przesłanki co do istnienia umowy wekslowej.
    Z cytatu niżej wnoszę że tu nie widzisz nic przeciw.

    > to przytoczenie tresci art. 5 k.c.

    Tyle, że dopiero "później".
    Po zapłaceniu weksli.
    Pasuje?

    > ekscytujemy sie zatem roznymi kwestiami.

    Można tak to ująć.
    Bo jakoś mogę sobie wyobrazić iż statystyczny czytelnik grupy może
    sobie wyobrazić iż egzekucja na pół miliona mogłaby trochę skomplikować
    mu życie. Nie każdy lubi mieszkać pod gołym niebem, a np. jak nie
    jest lokatorem to ustawa o ochronie praw lokatorów nie przysługuje :[

    Mimo tego że owe pół miliona należałoby mu się od osoby prawnej,
    z tym zastrzeżeniem iż nie wiadomo kiedy i kto miałby zapłacić (zakładając
    że "osoby odpowiedzialne" mogą być w mamrze) tudzież z czego.

    > W mojej ocenie kwestia weksli
    > jest prawnie jasna i oczywista (patrz wyzej). Najciekawsze czeka nas
    > a zwlaszcza leppera i jego indian, w zwiazku z zawarciem i trescia umowy. Na
    > tym koniu pojedzie tez prokuratura.

    Doceniam.
    Ale strzał w popleczników PiS, mimo że wykonany na własną szkodę
    Samoobrony, może dać b. wicepremierowi całkiem słuszny argument.
    Jeśli oni nie zostaną zlicytowani to postawi pytanie: "czy ty,
    szanowny grupowiczu/czytelniku/oglądaczu telewizji/wyborco RÓWNIEŻ
    zostałbyś ochroniony przed egzekucją mimo że przedstawiono ci prawnie
    obowiązujący weksel do zapłaty"?

    > Niewykluczone, ze o ta
    > umowe potknie sie w koncu nie taka mala formacja polityczna.

    Jeśli weksle zostaną wyegzekwowane to niewątpliwie niczym dziwnym nie
    będzie jak nie będzie jej (organizacji) stać na wyrównanie szkód :>
    Z tym się zgodzę.

    > oczywiscie masz racje:-)

    A to zgoda :)

    > zgadza sie, to publiczny, przyspieszony kurs z prawa wekslowego.

    :)

    > I dobrze, bo kiedys weksel byl powszechnie w obiegu (w koncu to stosunkowo
    > wygodna forma) a teraz zajmuja sie tym prawie wylacznie specjalisci

    Ano, kilkadziesiąt lat socjalizmu.
    W tamtych czasach byłem przekonany że czek może być wystawiony wyłącznie
    na "obowiązującym blankiecie" - skądinąd mniej się dziwię pocztowcom
    występujacym tu i ówdzie, że im takie przekonania pozostały :) (wobec
    weksli, ale na jedno wychodzi).

    > pozdrawiam serdecznie:-)

    Wzajemnie :)

    > Moze podyskutujemy o art. 5 k.c.? mozg sie gotuje przy tej klauzuli...

    O nie. Idę spać - IC rano nie bedzie na mnie czekał :>

    pzdr, Gotfryd