  • Data: 2006-08-08 09:24:35
    Temat: Re: Weksel - potrzebna porada
    Od: Szmul Szmulewicz <s...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    Liwiusz powiada:

    > Powiedz mi, jak w tym przypadku udowodnić, że weksel ten był w ogóle
    > wekslem in blanco i zabezpieczał jakieś inne roszczenie? Bo tu nie
    > chodzi o dyskusje teoretyczne, tylko o pomoc w tej konkretnej sprawie.

    Dobry sposób zaproponował Robert Tomasik(próba uzyskania od wierzyciela
    pisma z uzasadnieniem wysokości sumy wekslowej).

    A jak sie to nie powiedzie to pozostaje tylko oprzec sie na faktach
    posrednich takich jak pisemna umowa o dzielo i nieprowadzenie przez
    dluzniczke dzialalnosci gospodarczej. Byc moze to wystarczy do przerzucenia
    ciezaru dowodu i obciazenia remitenta obowiazkiem wskazania innego stosunku
    podstawowego, bo przeciez nikt nie wystawia weksla bez przyczyny.

    Dodalbym do tego niekwestionowanie rodzaju umowy, tylko podniesienie zarzutu
    dwuletniego przedawnienia i przez to wypelnienie weksla niezgodnie z
    dorozumianym porozumieniem.

    Tyle moge zaproponowac.

    Szmul Szmulewicz