    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wejście bez nakazu?
    Date: Tue, 26 Jun 2012 16:18:42 +0200

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:jscfvo$n99$1@inews.gazeta.pl...

    > Czyli jeżeli ktoś nie ma dowodu zarejestrowania odbiornika, bo go np.
    > nie posiada, to musi wpuścić gościa do domu?

    Powinien, tym nie mniej nie ma przepisu karnego - a tym samym nie musi.
    Problem znany od lat.

    > I pytanie poboczne: Jeżeli płacę abonament Cyfrowego Polsatu i telewizor
    > służy tylko jako monitor do dekodera, brak jest ,,powietrznej'' anteny
    > doczepionej, to czy to spełnia ustawowy warunek do płacenia?

    Wg interpretacji oficjalnej abonament POLSAT nie zwalnia z obowiazku opłaty
    abonamentu RTV. Nie słyszałem, by sąd sie wypowiadał w takiej sparwie.
    Przepisy były pisane, gdy telewizor był telewizorem i tyle. Teraz program
    można na laptopie czy bardziej wypasionej komórce oglądać. Stąd dążenia do
    zmiany formuły, bo obecna jest bez sensu.