    From: "Ola P." <n...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wegetarianie a wojsko
    Date: Fri, 10 Aug 2007 09:03:34 +0200

    Użytkownik "zly" <b...@p...fm> napisał w wiadomości ...
    > ps. a pitolenie o wegetarianizmie ma na celu dowiedzenie sie co mozna
    > zrobic w sytuacji kiedy ktos od jedenastu lat nie je miesa i nie zamierza
    > byc do tego zmuszany

    tu: http://bap-psp.lex.pl/serwis/du/2003/0565.htm
    i tu: http://bap-psp.lex.pl/serwis/du/2006/0136.htm
    Z załącznika do rozporządzenia wychodzi mi, że mięso i przetwory mięsne oraz
    tłuszcze zwierzęce stanowią wagowo jakieś 8% normy wyżywienia przy
    podstawowej stawce żywieniowej 010, tak więc chyba nie trzeba się zmuszać do
    ich jedzenia.
    Chyba że nie jesz również ryb, jaj, mleka i innych tzw. produktów
    odzwierzęcych - wtedy gorzej... nie pozostaje nic innego, jak żywić się we
    własnym zakresie :-( bo żołnierzowi służby zasadniczej nie przysługuje
    niestety równoważnik pieniężny za wyżywienie "z innych uzasadnionych
    powodów".
    W wojsku też są ludzie i _na pewno_ żaden dowódca nie zmusi Cię do jedzenia
    mięsa i uszanuje Twoje poglądy.

    Pozdr.
    Ola P.