    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ważność dokumentów po ślubie
    Date: Wed, 28 Jan 2004 13:42:33 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@pc64.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "Krzychu" <b...@f...onet.pl.NOSPAM> napisał w wiadomości
    news:bv7ovo$49o$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Myślę, że taki paszport ze starym nazwiskiem jest ważny do końca okresu
    > ważności - Twoja żona nie będzie miała przecież nowego nazwiska
    wypisanego
    > na czole ;-)

    Ale sprawdza to Straż Graniczna. Jeśli akurat sprawdzą ją w terminalu i
    się okaże, że ma inne nazwisko w paszporcie niż faktycznie nosi to zgodnie
    z ROZP. MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI z dnia 12 lipca 2002
    r. w sprawie wzorów oraz trybu wydawania paszportów, dokumentów wymaganych
    do ich otrzymania, a także trybu postępowania funkcjonariuszy Straży
    Granicznej w przypadku ujawnienia w czasie kontroli granicznej wad w
    paszportach "Funkcjonariusz Straży Granicznej nie dopuszcza do
    przekroczenia granicy przez osobę, która przy przekraczaniu granicy
    przedstawi paszport zawierający wady." Ponieważ paszport nie będzie
    wyglądał na przerobiony lub podrobiony, to nie zatrzymają go. Ale nie
    powinni dopuścić do przekroczenia granicy. Nie znalazłem nigdzie definicji
    owej "wady", no ale moim zdaniem rozbieżność pomiędzy nazwiskiem
    faktycznym a w dokumencie za taką wadę może być uznana.