    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "Wawrzyk wymuszał na polskich dyplomatach wydawanie wiz"
    Date: Mon, 18 Sep 2023 10:42:43 +0200
    <udv7rk$15v$2$RTomasik@news.chmurka.net> <udvch6$2mma0$1@dont-email.me>
    <udvduj$4sp$1$RTomasik@news.chmurka.net> <ue00fn$2sans$1@dont-email.me>
    <ue01km$m4m$1$RTomasik@news.chmurka.net> <ue1b04$36l0b$1@dont-email.me>
    <ue5996$8b4$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <tutNM.64975$vGnf.63327@fx15.ams1>
    <ue6br0$rtc$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <UdMNM.16104$dS08.4057@fx05.ams1>
    <ue8tld$h1r$1$RTomasik@news.chmurka.net> <ue90bi$1lurj$1@dont-email.me>

    W dniu 18.09.2023 o 10:05, Kviat pisze:

    > Ile czasu trwa szkolenie rozwoziciela warzyw na producenta filmowego?

    Nie mam zielonego pojęcia. Studia na filmówce trwają chyba 5 lat. Ale
    trzeba mieć maturę.

    > Dają jakiś dyplom na koniec?

    W czym problem. Możemy we dwóch zrobić takie szkolenie i wydać dyplom w
    imieniu pl.soc.prawo. To, że bedzie miał niewielkie znaczenie prawne, to
    osobna sprawa. Nie wiem, czy dla tego zawodu obowiązują jakieś
    standardy. Pewnie trzeba mieć masę wolnej kasy.

    > Pewnie zaraz zaczniesz "spekulować", że on te warzywa rozwoził 200
    > tirami, a producentem filmowym został z zamiłowania, bo miał fchuj
    > szmalu i nie wiedział co z nim robić, ale mi się wydaje, że nie o
    > takiego rozwoziciela warzyw chodziło.

    Jakbyś zgadł. Producent filmowy to osoba, która odpowiada za wszystkie
    aspekty produkcji filmu, od pomysłu na scenariusz po dystrybucję. Jest
    to praca wymagająca wielu umiejętności i kompetencji, takich jak: Zmysł
    biznesowy i znajomość rynku filmowego (producent musi być w stanie
    ocenić potencjał komercyjny filmu i znaleźć źródła finansowania),
    Umiejętność pracy z ludźmi (roducent musi współpracować z reżyserem,
    scenarzystą, aktorami i innymi członkami ekipy filmowej) oraz
    Organizatorskie zdolności (producent musi umieć zarządzać budżetem,
    harmonogramem i innymi aspektami produkcji.

    Jest wiele rodzajów producentów filmowych:
    - Producent wykonawczy - jest odpowiedzialny za ogólną koordynację
    produkcji i odpowiada za jej sukces komercyjny.
    - Producent liniowy - jest odpowiedzialny za codzienne zarządzanie
    produkcją i odpowiada za jej zgodność z budżetem i harmonogramem.
    - Producent niezależny - jest odpowiedzialny za produkcję filmu bez
    udziału dużych studiów filmowych.

    Aby zostać producentem filmowym, można:
    - Ukończyć studia filmowe
    - Zdobyć doświadczenie w branży filmowej, pracując jako asystent
    producenta lub na innym stanowisku
    - Stworzyć własny film

    Ja kilka filmików stworzyłem. Może Ci producenci to są od filmików na
    YouTube :-)

    --
    (~) Robert Tomasik