eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWarsztat zepsuł mi samochód. Co mogę zrobić? › Re: Warsztat zepsuł mi samochód. Co mogę zrobić?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfe
    ed.atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Maciek <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Warsztat zepsuł mi samochód. Co mogę zrobić?
    Date: Sun, 22 Dec 2013 21:27:52 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 38
    Message-ID: <l97i08$usr$1@node1.news.atman.pl>
    References: <l96hhg$oef$1@mx1.internetia.pl> <l96j60$u95$1@node1.news.atman.pl>
    <l9759g$tlf$1@news.task.gda.pl>
    NNTP-Posting-Host: 178.183.230.132.dsl.dynamic.t-mobile.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1387744072 31643 178.183.230.132 (22 Dec 2013 20:27:52
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 22 Dec 2013 20:27:52 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.2.0
    In-Reply-To: <l9759g$tlf$1@news.task.gda.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:733058
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-12-22 17:51, Madoniowie pisze:
    >> Jak znam życie nie
    >> podpisałeś ani zlecenia naprawy, z wyszczególnieniem co ma być zrobione
    >> i za ile, ani nie dostałeś żadnej faktury.
    > Mam zlecenie, wyszczególnienie kosztów itd. Trzymam jak relikwie.
    A to zmienia postać rzeczy.

    >> Dodatkowo zleciłeś (ustnie,
    >> masz świadków?) "naprawę", która oficjalnie zostałaby określona jako
    >> psucie proekologicznych rozwiązań producenta, więc ogólnie słabo to
    >> widzę :-)
    > Tu akurat nie widzę związku. Dlaczego rzekoma antyekologiczność miała by
    > mieć wpływ na werdykt w sprawie?
    > Pomijam tu fakt, że filtr DPF jest urządzeniem antyekologicznym, a nie
    > proekologicznym.
    Po prostu _moim_ skromnym zdaniem ciężko Ci będzie udowodnić, że
    _przeróbka_ fabrycznego działania określonych układów w pojeździe
    została wykonana błędnie. Zakład będzie np. twierdził, że w Twoim modelu
    taka przeróbka powoduje wzrost spalania i byłeś o tym informowany itp
    itd. Jeśli dokonasz poprawek w innym zakładzie, to wypadałoby najpierw
    udokumentować jakoś stan przed poprawkami, a już samo to jest
    problematyczne, bo jak udowodnisz, że przed udokumentowaniem np. sam
    czegoś nie zmieniałeś w komputerze.
    Żeby miało to ręce i nogi, musiałbyś ich pewnie wezwać do ostatecznego
    usunięcia wszelkich wad, które według Ciebie wprowadzili razem z
    przeróbką, zostawić im samochód, a następnie odebrać go z rzeczoznawcą,
    który mógłby ocenić stan pojazdu pod kątem poprawnego działania.
    Pytanie, czy znajdziesz takiego, który brak filtra cząstek stałych w
    instalacji, w której ten filtr fabrycznie występuje, uzna za poprawne
    działanie. Jeśli nie uzna, to wyjdzie, że sam zleciłeś zepsucie pojazdu,
    a zakład tylko Ci w tym pomógł :-)
    Ogólnie wszelkie szarpaniny w tego typu sprawach to śliska sprawa, więc
    jeśli nie trafisz na ludzi, którzy przestraszą się pierwszego pisma, w
    którym będą jakieś paragrafy, to raczej nastawiaj się na przegraną.

    --
    Pozdrawiam
    Maciek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1