  • Data: 2013-12-23 11:25:36
    Temat: Re: Re: Warsztat zepsuł mi samochód. Co mogę zrobić?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 22 Dec 2013, Lisciasty wrote:

    > Bez przesady. Nie pochwalam postawy antyekologicznej,

    Co do "ekologiczności" poszczególnych rozwiązań, to uczciwie mówiąc,
    można mieć wątpliwosci, już wymienione w tym wątku (w kontekście filtrów).
    Zajmę więc stanowisko przeciwne do Twojego: o ile powątpiewam w słuszność
    "tezy ekologicznej", to strona prawna takiego wymontowania poruszona przez
    A.L. faktycznie wzbudza wątpliwości.
    Zupełnie niezależnie od tego, że daleki jestem od uznania takiego czy
    innego prawa za "dobre prawo".

    > ale w przepisach
    > stoi że tylko producent auta musi montować te wszystkie duperele, czyż nie?

    Właściciel nie musi, prawda.
    Ale uwaga na nisko przelatujące kwantyfikatory :>

    > Właściciel końcowy może z tym zrobić co chce, przynajmniej dopóki
    > pojazd przechodzi kontrole techniczne.

    No i powyżej mamy ze dwa "błędy prawne".
    Wcale nie jest oczywiste, że właściciel może (zrobić co chce),
    ani że tak zmodyfikowany pojazd ma prawo przejść kontrolę: jak
    właściciel umyślnie usiłuje doprowadzić do stanu "aby przeszło
    mimo że nie powinno", to pytaniem jest, czy nie dopuszcza się
    podżegania :>
    Popatrz na to tak: jeśli z powodu zdjęcia fabrycznie zamontowanej
    kratki (oddzielającej przestrzenie auta, a montowanej niekiedy
    z przyczyn równie oderwanych od celu co filtr) była dyskusyjna
    sprawa, czy aby nie jest to powód do zatrzymania pojazdu "tu
    i teraz" bo homologacji nie spełnia, to niby dlaczego ingerencja
    w tor spalin nie miałaby skutkować podobnym wnioskiem?
    Przecież homologację - a tym samym dopuszczenie do poruszania
    się po drodze - uzyskał pojazd z filtrem.

    pzdr, Gotfryd