eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWalka ze spółdzielnią mieszkaniową › Re: Walka ze spółdzielnią mieszkaniową
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "axekb" <NO!SPAM.axekb@hoga.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Walka ze spółdzielnią mieszkaniową
    Date: Sat, 24 Jan 2004 11:35:38 +0100
    Organization: news.onet.pl
    Lines: 75
    Sender: a...@o...pl@host-81-190-52-217.lublin.mm.pl
    Message-ID: <buthl5$br7$1@news.onet.pl>
    References: <5...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: host-81-190-52-217.lublin.mm.pl
    X-Trace: news.onet.pl 1074940389 12135 81.190.52.217 (24 Jan 2004 10:33:09 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 24 Jan 2004 10:33:09 GMT
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1158
    X-MIMEOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1165
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:189539
    [ ukryj nagłówki ]


    > Od dwóch lat walczę ze swoją spółdzielnią mieszkaniową o odroczenie
    płatności
    > za czynsz za okres 3 miesięcy w czasie których spółdzielnia naprawiała
    usterkę
    > w moim mieszkaniu. Odebrałem mieszkanie i po dwóch miesiącach zaczeły się
    > pojawiać na jedej ze scian zawilgocenia. Zgłosiłem usterkę ustnie i po
    kilku
    > wizytach "specjalistów" nie prowadzących do niczego złożyłem pisemną
    skargę z
    > oświadczeniem, że nie będę płacił czynszu do czasu naprawy usterki.

    obowiązek płacenia czynszu jest zawsze.

    > Spółdzielnia odpowiedziała mi na pismo po trzech miesiącach, oczywiście
    już po
    > naprawieniu usterki i wezwała do zapłaty za te trzy miesiące.

    chyba takie prawo

    > Moja argumentacja
    > w piśmie polegała na tym, że przez zawilgacanie się ściany i odpadanie
    farby
    > nie jestem w stanie wykończyć mieszkania i w nim zamieszkać.

    dochodzić poprzez pisma do spółdzieni a później na drodze sądowej swoich
    strat (płacenia czynszu + konsumenckich) z racji niemożności mieszkania w
    mieszkaniu.

    W statucie
    > spółdzielni jest punkt o tym, że po wniesieniu skargi spółdzielnia jest
    > zobowiązana w ciągu 7 dni zwołać komisję i orzecz czy uszkodzenie
    kwalifikuje
    > się do przejęcia ode mnie kluczy i niepłacania czynszu. Oczywiście tego
    nie
    > zrobiła.

    Twój atut w sprawie (brak papierka/świadków brak atutu)

    Po 3 miesiącach już po usunięciu szkodzenia rynny przez które to moja
    > ściana była zalewana, spółdzielnia twierdzi, że ta usterka nie
    kwalifikowała
    > się do przejęcia kluczy i nie płacenia czynszu.

    potrzebne orzeczenie specjalisty (których Pan wzywał)

    W swoich pismach spółdzielnia
    > nie ustosunkowuje się w żaden sposób na moje pisma w których przytaczam
    fakt,
    > że nie zwołali komisji w ciągu 7 dni, a odpowiedź na moje pismo wysłali po
    3
    > miesiącach. Po prostu ja swoje a oni swoje - płacić.

    Pismo + potwierdzenie dostarczenie pisma = kolejny atut
    Pismo bez potwierdzenia przyjęcia - śmieć jaki każdy może sobie napisać.

    > Co można w takiej sytuacji zrobić, do kogo się udać po pomoc?

    Ja bym najpierw udał się z pełnym opisem sprawy (z datami i godzinami + xero
    zaświadczenia) do spółdzielni i żądał potwierdzenia przyjęcia na drugim
    egzemplarzu pisma.


    czekać ... dwa tygodnie (bo chyba tyle czasu mają na rozpatrzenie) -
    zazwyczaj nie dostarczą odpowiedzi.

    ponowić skargę/żądania + informacja o tym, że to jest już drugi raz.

    powinni zmięknąć i pójść na ugodę - jak nie to do prawnika (kilka
    miesięcy/lat nerwów/targania się po sądach)

    pozdrowienia



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1