    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: WTF
    Date: Wed, 19 Jun 2024 18:39:29 +0200

    On Tue, 18 Jun 2024 23:15:48 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Powiem Ci, że jakoś strasznie zacząłeś bajdurzyć ostatnio.

    "śledczy", jak sama nazwa wskazuje, są od śledzenia :-)
    A nie, przepraszam, od czynności śledczych, dobrze piszę?

    Więc co oni robią w sprawie, skoro żadnego śledztwa nie ma?

    Mam wrażenie, ze przekraczają uprawnienia :-)

    No dobra, mimo nazwy komendant ich pewnie może wysłac do szukania
    zaginionej.

    > Czegoś innego.

    A to OK, bo w przypadku zwłok, brzmiało idiotycznie.

    > Bez wątpienia masz rację. Z tym, że to nie przeszkadza oględzinom
    > jakiegoś miejsca czy przeszukaniu komputera.

    Zdaje się, ze komputer to ... coś tam robicie w przypadku zaginięcia.
    A przecież śledztwa nie ma ...

    > Uczysz się. Widze już spore postępy.

    To zrozumiałem już dawno, zaraz jak podałeś.

    Tylko ciągle nie bardo wiem w jaki sposób męża pytacie,
    bo przeciez wypadałoby postawić zarzuty i dopiero wtedy przesłuchać
    jako podejrzanego :-)

    > O widzisz. Bo - jak już to kilka razy podkreślałem - nie ma to jakiegoś
    > szczególnego znaczenia na tym etapie.

    Dla Ciebie nie ma, dla prokuratora nie ma, dla innych - w zasadzie nie
    ma, a dla matki ma.

    > Widzisz. Może i głupie, ale działa.

    Zaraz zaraz ... a w sprawie Tylman to jaki był zarzut?

    Bo tam podejrzan długo siedział w areszcie, to i zarzut powinien być
    poważny.
    A dowody kiepskie :-)

    > Nie, bo rozumiemy, co robimy.

    Rozumiecie, ze to dla dobra sprawy.
    Moze nie całkiem zgodne z prawem, ale dla dobra ...

    > wiesz, że nie prokurator?

    W sprawie nieumyślnego spowodowania śmierci, to już chyba prokurator?

    > Z pierwszego wystarczyłoby umożliwić oględziny w ramach czynności
    > sprawdzających, co by załatwiło sporo takich problemów. Tu akurat nie.

    Czynności sprawdzające to nie w ramach śledztwa już ?

    > No popatrz się!? >

    Może się mylę, ale przy poszukiwaniu zaginionej osoby to coś tam od
    operatorów chcecie.
    A i wydaje się, ze sprawdzenie w bankach może pomóc.

    A bankach nie wolno?

    > A jak sądzisz?

    No nie wiem. "sprawdzanie komputera", "sprawdzanie" okolicznych
    monitoringów ... brzmi, jak czynności śledcze, a śledztwa nie ma :-)

    > Nie wiem. nie znam okoliczności.

    > Pozwolisz, ze tej bzdury nie będę komentował, by Cię nie obrazić?

    Ale czemu bzdura?
    Wielokrotnie olewaliście, trafiło się jednak parę głośnych przypadków,
    gdy zaginiony zmarł, i co - sumienie Was ruszyło, czy nacisk z "góry"?

    No chyba, ze BSW i/lub prokurator was ruszył :-)

    J.