eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: W Rosji jak w Królestwie Saudów czyli skazywanie podwójnych obywateli (w tym USA)Re: W Rosji jak w Królestwie Saudów czyli skazywanie podwójnych obywateli (w tym USA)
    From: Uncle Pete <4...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: W Rosji jak w Królestwie Saudów czyli skazywanie podwójnych obywateli
    (w tym USA)
    Date: Mon, 19 Aug 2024 15:00:55 +0200

    > Czy spotkałeś się gdziekolwiek z informacją, że poszło o 50$? Bo ja, jak
    > przeglądałem całą masę stron, to wyrobiłem sobie mniej więcej takie
    > wyobrażenie, że skazana w lutym wzięła udział w jakiejś demonstracji, za
    > co została ukarana czymś w rodzaju naszego wykroczenia. W trakcie
    > czynności tam zabezpieczono jej telefon i znaleziono dane, z których
    > wynikało, ze "organizowała" kilka lat temu zbiórki pieniędzy dla jakiejś
    > tam organizacji wspierającej Ukraińców. Przy czym niektóre portale piszą
    > o tym, że to miała być pomoc humanitarna, niektóre piszą tylko o
> [...]

    Z tego, co wiem. Wersje się różnią: FSB twierdzi, że organizowała
    zbiórkę, organizacje broniące praw człowieka (nie tylko owe wspomniane
    źródó amerykańskie) - że tylko wykonała przelew na 51,8 USD dla fundacji
    Razom for Ukraine, utworzonej przez Ukraińców mieszkających w USA.
    Zajrzałem na ich stronę - nie mają programu dostarczania broni,
    przynajmniej obecnie, chyba że prokuratura miała na myśli program Razom
    Heroes (is delivering life-saving aid to the first responders and
    front-line medics. We are focused on delivering tactical medicine items,
    hospital supplies, and tech enabled emergency response supplies that
    facilitate the delivery of this aid.) Prokuratura twierdzi, że owa
    organizacja zajmowała się także dostarczaniem broni.

    Ponoć faktycznie początkowo została aresztowana na 14 dni za jakieś
    wykroczenie, a dopiero potem znaleźli u niej ten przelew w telefonie.

    Szukasz ewentualnego uzasadnienia dla działań rosyjskich władz, ale
    faktem jest, że sporo ludzi obecnie siedzi na podstawie zupełnie
    sfabrykowanych oskarżeń. (Znam to także na postawie doświadczeń moich
    znajomych w Rosji.) To, że przyznała się do zdrady to według mnie żaden
    argument - za Stalina ludzie przyznawali się i nie do takich rzeczy.