    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Uszkodzenie kajaka na spływie - odpowiedzialność
    Date: Fri, 30 Aug 2013 10:37:50 +0200
    <5211e27f$0$1263$65785112@news.neostrada.pl> <kuspp8$248$2@dont-email.me>
    <5211ed41$0$1458$65785112@news.neostrada.pl>
    <kusr1p$j0g$1@node2.news.atman.pl> <kusr7g$pue$1@node1.news.atman.pl>
    <kusrbk$j0g$2@node2.news.atman.pl>
    <521371a9$0$1256$65785112@news.neostrada.pl>
    <kuvrsn$g5p$1@node2.news.atman.pl> <kuvt4m$hj0$1@node2.news.atman.pl>
    <kuvtm7$tjf$1@node1.news.atman.pl> <kv378g$q8c$1@node2.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1308231851500.3096@quad>

    > Kursanta.

    Czyli kursant teoretycznie ma obowiązek sprawdzania polisy OC pojazdu na
    którym się szkoli?

    > Kursant może mieć regres do instruktora, jako że instruktor
    > popełniłby przestępstwa polegające na podżeganiu i pomocnictwie
    > (IMO oba naraz).

    > IMO nie, ale UFG może zawrzeć z kursantem ugodę, w której
    > zrzeka się roszczeń wobec kursanta w zamian za komplet praw
    > do regresu do instruktora :>

    Chociaż tyle...

    [ciach]

    > Nie pisz głupot, bo jeszcze któryś uwierzy.
    > Doceniam fakt, że pisanie w wersji "na pewno" z załozeniem
    > że czegoś nie ma w przepisach wymaga niemałej odwagi, ale
    > cóż, przy nietrafieniu trzeba włazić pod stół i odszczekać,
    > trafiła Ci się okazja :>

    Szczekanie mnie drażni. Mogę zamiauczeć ;)

    > Wraz ze skreśleniem art.87 PoRD wprowadzono art.3 tu:
    > http://www.kodeksdrogowy.com.pl/dodatki/ustawaoKieru
    jacych.html
    > +++
    > Art. 3.
    > 1. Kierujšcym pojazdem może być osoba, która [...]:
    > [...]
    > 2) odbywa w ramach szkolenia naukę jazdy;
    > ---

    Miau, miau!

    (a także punkt 3, czyli egzamin)

    [ciach]

    > Jeśli wbrew tezie żeby "dobrowolne przyznanie się" miało przenosić
    > *odpowiedzialność* na instruktora spłaci go dobrowolnie (bez
    > ugody sądowej), to dobrze żeby wystawili jeszcze PIT temu
    > kursantowi :>

    No, nie tyle na instruktora osobiście ile na organizatora, który nie
    zapewnił odpowiedniego zasięgu instrukcji instruktora (czy to środkami
    technicznymi czy to zatrudnieniem dodatkowych instruktorów).