    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Ustawa o sprawdzaniu przez pracodawce czy zaszczepiony
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 19 Nov 2021 10:45:41 +0100

    On Fri, 19 Nov 2021 10:20:10 +0100, cyklista wrote:

    > Problem w tym że nie wiemy czy populacja zaszczepionych i nie jest taka
    > sama.

    Chwilowo w miare wiemy.
    20mln w pelni zaszczepionych w 38mln kraju.

    Owszem - to juz moze znaczyc, ze np doroslych jest zaszczepionych 65%,
    a dzieci 20% ..

    > Porównywanie populacji ludzi starszych i zawodowo narażonych (a tą są
    > populacje które się w większości zaszczepiły) z populacją ludzi
    > młodszych pod względem śmiertelności i odporności już na starcie jest
    > błędem i nie można z tego wysnuwać wniosków.
    > Dopiero gdyby każdy miał oznaczane np poziomy przeciwciał i rzetelnie
    > medycznie a nie politycznie oceniany był w jakim procencie covid się
    > przyczynił do zgonu można by było cokolwiek wnioskować.

    A to owszem.
    Ludzie umieraja z roznych przyczyn, jak trafiaja do szpitala to test
    im sie robi, umarl na serce, ale covid mial.

    Tylko ... jesli szczepionka taka dobra, to skad ten wirus u denata?
    Jesli natomiast szczepionka chroni np w 50%, na co statystyki nowych
    zachorowan wskazuja, to denat owszem - mogl byc przypadkiem zarazony.
    Szczepionka moze chronila dobrze przed ciezka postacia,
    zmarl na serce ... ale test pozytywny.

    > Może by wyszło
    > że umarli ci co mieli przeciwciał malutko bo maja słaba odporność i ich
    > po szczepieniu nie naprodukowali ile trzeba albo już czas spowodował ich
    > spadek,

    no ale czy to nie jest w sprzecznosci z ta rzekomą 95% skutecznoscią?
    Powinno tych zaszczepionych wsrod zgonow byc znacznie mniejszy
    procent.

    J.