eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUstawa o nieuczciwej reklamieRe: Ustawa o nieuczciwej reklamie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ustawa o nieuczciwej reklamie
    Date: Tue, 1 Jan 2008 14:31:49 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 26
    Message-ID: <fldfnd$aig$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <fl8d8u$sbb$1@news.onet.pl> <fl8e7o$edu$1@inews.gazeta.pl>
    <fl91p4$jr2$1@nemesis.news.tpi.pl> <fla7qc$pr6$1@news.onet.pl>
    <flac61$cji$1@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: bpb247.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1199194669 10832 83.29.43.247 (1 Jan 2008 13:37:49 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 1 Jan 2008 13:37:49 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
    X-MIMEOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3198
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:507494
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:flac61$cji$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Żeby zaobrazować: przyjeżdża klient kutwa na stację benzynową. Tankuje za
    > 10
    > zł, idzie do kasy. W drodze do kasy widzi reklamę o treści "dzisiaj w
    > kawa
    > promocyjnej cenie - 1zł", kiedy normalnie kawa kosztuje 6 zł na tej
    > stacji.
    > Myśli sobie: "złotówkę odżałuję. 6zł normalnie bym nie wydał".
    > Kupuje kawę i w tym momencie stał się żywym dowodem na to że wg.
    > kryteriów
    > ustawowych reklama jest wprowadzająca w bład.

    Dokładnie. To jest przykład sytuacji, gdy klient podjął decyzje o zakupie
    nie z uwagi na warunki zaoferowane (cena 6 zł), tylko z powodu kłamliwej
    reklamy (cena 1 zł). Gdyby ustawodawca to napisał inaczej, czyli ujął, że
    zabroniona jest reklama wprowadzająca w błąd - jak to niektórzy się tu
    domagają - to wówczas nieuczciwy przedsiębiorca mógł by w prosty sposób
    ominąć. Napisał by: "cena kawy 1 zł", i przykładowo mikrodrukiem poniżej
    "przy zakupie 1.000 szt." Reklama jako sama by była prawdziwa.

    Przy takim ujęciu sprawy, jak to obowiązuje w chwili obecnej sąd może
    uznać, że była kłamliwa, bo chociaż obiektywnie zawierała prawdę, to jednak
    treść reklamy, a nie warunki sprzedaży nakłoniły klienta do zawarcia umowy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1