eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUstawa o nieuczciwej reklamie › Re: Ustawa o nieuczciwej reklamie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ustawa o nieuczciwej reklamie
    Date: Sun, 30 Dec 2007 17:14:29 +0100
    Organization: Onet.pl
    Lines: 20
    Message-ID: <fl8g5d$4n2$1@news.onet.pl>
    References: <fl8d8u$sbb$1@news.onet.pl> <fl8e7o$edu$1@inews.gazeta.pl>
    <fl8fcp$6b0$1@achot.icm.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: abpv165.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1199031277 4834 83.8.63.165 (30 Dec 2007 16:14:37 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 30 Dec 2007 16:14:37 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1409
    X-Sender: z7lW/V+SkmLR0zkQEbPLmTGAcDKUr3up
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1409
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:507246
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Tomasz M. Klecor" <t...@w...pl> napisał
    > >
    > > niestety cala ustawa to na moje nieprawnicze oko jeden wielki bubel.
    > > art. 5 zakazuje kompletnie jakichkolwiek dzialan marketingowych:
    > >
    > > "Praktykę rynkową uznaje się za działanie wprowadzające w błąd, jeżeli
    > > działanie to w jakikolwiek sposób powoduje lub może powodować podjęcie
    > > przez przeciętnego konsumenta decyzji dotyczącej umowy, której inaczej
    > > by nie podjął."
    >
    > Bez przesady - ustawa nie zakazuje marketingu, zakazuje działań które
    > mogą wprowadzić w błąd PRZECIĘTNEGO konsumenta - definicja też w
    > ustawie. Po daje przy tym całkiem spory katalog takich działań, dzięki
    > czemu można wnioskować o co chodziło ustawodawcy.

    Mam wrażenie podobne jak wątkodawca. Przecież reklama ma za zadanie
    właśnie spowodować by konsument zawarł umowę. Gdyby zawarcie umowy
    było zapewnione bez stosowania reklamy to reklamy nikt by nie emitował.
    A skoro tak, to każda skuteczna reklama będzie nielegalna.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1