  • Data: 2008-11-13 20:55:14
    Temat: Re: Ustawa o jezyku Polskim
    Od: Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Tristan napisał:
    > A jakie pasują, a jakie nie?

    Te, których melodia i wymowa pasują do polskiego.

    > Czyli amerykański komputer jest w porządku, a więc co nie jest?

    Wiele, jak choćby wymieniane już EASY, PLAY .

    > A ja mówię o słabości? Po prostu nie ma polskich słów zbytnio w
    > polszczyźnie :D Większość to zapożyczenia.

    Zdrowo z tym przesadzasz.

    > Napisy niestety zmuszają do 100% uwagi. W kinie jeszcze w miarę mogą być
    > (choć i tak czytając tracisz sporo akcji... Pełny podkład dźwiękowy
    > lepszy), ale w telewizorze słabo, bo zazwyczaj coś przy okazji robię
    > innego.

    Tak, napisy wymagają 100% uwagi, dlatego kiepsko się sprawdzają w
    telewizji.
    Ale za nimi jest lektor, dubbing powinien być absolutnie zakazany jako
    niszczący utwór.

    > Nie. Ale nie cierpię tego czarnego buca. Filmy z nim są obleśne, a jego głos
    > wpędza mnie w depresję.

    :)

    > Może. Dla mnie Sztur to generalnie świnia, że się tak zkieślowszczył, bo
    > gość ma głoś cudowny i powinien grywać wszędzie i 48h na dobę i oczywiście
    > w komediach. Wygląd zresztą też ma nieprzeciętny i oglądanie go w komedii
    > to rarytas.

    Ale sam Sztur filmu nie ratuje.

    --

    pozdrawiam