    Date: Tue, 12 Jun 2007 20:23:29 +0200
    From: Andrzej Wróblewski <c...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ustanawianie wlasnych regulaminow
    <f43q50$q0n$1@news.onet.pl> <f43qj9$r9p$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <f442f3$j36$1@news.onet.pl> <f49m28$6gv$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <op.ttkg2plfrgp2nr@sempron> <f49njc$agm$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <op.ttkkf9i4rgp2nr@sempron> <f49to0$sq9$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <op.ttkqppa6rgp2nr@sempron> <f4bduq$jnr$2@inews.gazeta.pl>
    <1mtztur53mzpl.1g6y90p3iu2r5$.dlg@40tude.net>
    <f4bmoc$qhq$2@inews.gazeta.pl>
    <d2kjcqbzlfhs$.dljh062egjxi$.dlg@40tude.net>
    <f4e51u$q75$4@atlantis.news.tpi.pl>
    <1...@4...net>
    <f4er74$5k4$2@nemesis.news.tpi.pl>
    <114e59lto8tdt$.i932jdpypjza.dlg@40tude.net>
    <f4etb2$ioe$1@atlantis.news.tpi.pl> <f4f2b0$h4d$1@inews.gazeta.pl>
    <f4f4bd$2vn$1@nemesis.news.tpi.pl> <f4f97d$g3c$1@inews.gazeta.pl>
    <f4f9op$dgm$2@nemesis.news.tpi.pl> <f4faln$k3n$2@inews.gazeta.pl>
    <f4fbe3$8am$2@atlantis.news.tpi.pl> <f4fc03$oqd$1@inews.gazeta.pl>
    <op.ttoicsnnrgp2nr@sempron>

    > Ja bym to ujal tak: mozna wyprosic. Za co sie wyprasza to juz wylacznie
    > sprawa wlasciciela i wypraszany nie musi otrzymywac zadnego uzasadnienia.

    Ja bym to ujal tak: "mozna" wyprosic, tak samo jak mozna wyprosic
    murzyna, homoseksualiste czy kobiete. Tylko potem taki wlasciciel moim
    zdaniem naraza sie na zarzut dyskryminacji ze wzgledu na jakas
    okolicznosc nie bedaca wykroczeniem poza normalne obyczaje, prawo,
    estetyke itd.

    Fotografowanie nie jest zabronione prawem, wiec jest normalnym
    obyczajem. Wypraszanie z tego powodu z supermarketu jest rodzajem
    dyskryminacji (to tak, jakby wypraszac ludzi w trampkach). Ciekaw jestem
    tylko, jaki przepis prawa sankcjonuje taki swoisty rodzaj dyskryminacji.
    Mozna wyrzucac ludzi, ktorzy np. krzycza na caly sklep. Ale czy mozna
    wyrzucac ludzi, ktorzy szepcza? Mozna wyrzucac ludzi, ktorzy urzadzili
    sobie bieg przez przeszkody pomiedzy polkami na 100 okrazen,
    przeszkadzajac ludziom dokonujacym zakupy. Ale czy mozna wyrzucic
    czlowieka, ktory co jakis czas pstryknie fotke i nikomu nie wadzi?

    Moze wiec ktos powie: jaki paragraf moze naruszyc wlasciciel sklepu,
    ktory wyrzuca kogos nie zachowujacego sie wbrew obyczajom, nie lamiacego
    prawa, nie wywolujacego odrazy, nie przeszkadzajacego innym klientom, itd?

    Pozdrawiam,

    Andrzej