  • Data: 2007-04-06 02:24:39
    Temat: Re: Urlop w czasie delegacji
    Od: u...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

    On 6 Kwi, 03:16, " AP" <g...@N...gazeta.pl> wrote:
    > Witam
    >
    > Jestem na dłuższej delegacji zagranicznej. Chciałbym, korzystając z okazji,
    > trochę pozwiedzać i myślę o wzięciu kilku dni urlopu.
    > Jak to wygląda ze strony prawnej, nie ma przeszkód aby wziąć urlop, jak jest
    > wtedy z dietami?

    IMO dieta raczej Ci się wtedy nie należy, pytanie tylko jak to
    rozliczy księgowość.

    > Dodatkowe pytanie: jak wygląda sytuacja z dniami wolnymi od pracy (święta
    > polskie, święta zagraniczne). Rozumiem, że jak za granicą jest dzień wolny, to
    > nie idę do pracy, a co ze świętami polskimi, przepada mi to (a może mogę to
    > jakoś odzyskać po powrocie)?

    Pracujesz w firmie polskiej więc obowiązują cię święta polskie, jak
    idziesz do pracy to masz nadgodzin

    > I takie bardzo ogólne pytanie dotyczące delegacji.
    > Sytuacja jest taka, że zostałem wysłany na delegację pośrednio przez firmę
    > zagraniczną, to ona płaci za wszystko. Pracuję w polskiej, prywatnej firmie,
    > która współpracuje z firmą zagraniczną. Ta zagraniczna firma płaci diety i
    > inne rachunki. Według mnie powinienem dostawać diety według stawek polskich,
    > natomiast dostaję według zagranicznych (chyba).
    > A może to jest jakaś obniżona stawka (mam opłacony hotel, wynajęty samochód,
    > wszystkie posiłki we własnym zakresie).

    Jak wyżej. Polska firma więc diety też według satawki polskiej. Jak
    nie masz wyżywienia to należy Ci sie 100% diety. No chyba że masz
    śniadanie w hotelu to mogą Ci zbarać chyba z 15%

    > Jak wygląda sytuacja z nadgodzinami?
    > Siedzę w pracy po 10h, bo wszyscy tu tak siedzą, czy to nie powinno się liczyć
    > jako nadgodziny?

    Nie przesadzaj, tylko 2 nadgodziny, a nie 10 ;)

    Wyślij to na pl.praca.dyskusje tam Ci mogą coś doradzić
    Usjwo