    From: "Czapla" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Upierdliwa dłużniczka - jeszcze dalszy ciąg
    Date: 31 Jan 2006 13:56:42 +0100

    > Jesteś złośliwy.

    Też byś był złośliwy, jak byś mieszkał w naszej kamienicy. Wiesz co myśmy już z
    tą babą tu przeżyli?

    > Myślisz o tym co czeka cię po śmierci?

    Jeśli trafię do piekła, będzie to zapewne budynek mojej spółdzielni. A wszyscy
    pozostali lokatorzy będą się zachowywać jak ta pani :(

    > Egkzeukcja długu nie zmierza do jak największego zaszkodzenia dłużnikowi.

    Zazwyczaj, ale bywa naprawdę różnie. Tutaj akurat jest możliwość połączenia
    przyjemnego z pożytecznym. Większość lokatorów zrobiłaby wszystko, żeby się jej
    pozbyć, a taka okazja może się już drugi raz nie powtórzyć. Wyobraź sobie
    pasożyta, który żyje na Twój koszt, straszy, awanturuje się, dezorganizuje
    życie spółdzielni, imprezuje po nocach, wybudza i do tego zanieczyszcza całą
    kamienicę, oskarża o fikcyjne napady, kradzież korespondencji, fałszowanie
    dokumentacji itd. Nie chciałbyś zaszkodzić takiemu dłużnikowi?

    > "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    > podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

    U nas było odwrotnie. Przez długi czas wszyscy kierowali się uczuciami. Szliśmy
    na rękę, próbowaliśmy się dogadać, gotowi byliśmy nawet darować odsetki, gdyby
    ładnie poprosiła. Teraz do głosu doszedł rozum - nikt nie będzie z nią już
    pertraktował, bo jak nauczyło nas doświadczenie pertraktacje z tą panią kończą
    się w areszcie.

    Pozdrawiam

    Czapla