    From: Kira <c...@-...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa zlecenie a staż pracy itd.
    Date: Sun, 25 Sep 2005 20:45:24 +0200

    Re to: Andrzej Stachurski [Sun, 25 Sep 2005 19:36:26 +0200]:

    > Najniższą krajową miałem na myśli

    No najnizsza krajowa odnosi sie wylacznie do umow o prace... Ale
    skoro masz te minimum, to bedziesz mial w razie czego i zasilek.

    > W pytaniu chodziło o to czy pracodawca ma rację odradzając
    > dobrowolne ubezpieczenie chorobowe twierdząc że nie będzie
    > można z niego skorzystać w obecnej sytuacji

    Nie no, skorzystac zawsze mozesz, ale co w takiej sytuacji sie
    bedzie dzialo to Ci okresla tylko podpisana umowa. Nie masz tu
    zadnych uprawnien pracowniczych przeciez.

    > Czyli nie liczy się do emerytury?

    Do emerytury sie liczy, ale nie jako staz pracy tylko po prostu
    jako okres skladkowy.

    > W pytaniu chodziło o to czy jeżeli dostanę zwolnienie lekarskie
    > to czy będę mógł z niego skorzystać

    Wiesz, w zasadzie to skorzystac mozesz zawsze, bo wykonujac usluge
    na zlecenie nie masz okreslonych godzin, w ktorych musisz zlecenie
    wykonac. Tyle, ze z wyjatkiem specjalnego zapisu w umowie ze czas
    choroby Ci zleceniodawca wynagradza, chorujesz sobie za darmo.

    > (przy założeniu że UCh będzie jednak opłacane)bez ryzyka utraty
    > potem prawa do zasiłku dla bezrobotnych.

    Jedno z drugim nie ma zdaje sie wiekszego zwiazku. Przelicz, ile
    masz w ciagu tych ostatnic 18 m-cy zaplaconych skladek i bedziesz
    mial jasnosc, czy Ci sie nalezy ten zasilek.

    > Pracodawca

    Zleceniodawca. Nie masz pracodawcy.

    > stwierdził że nawet gdybym miał umowę z UCh to nie
    > mogę skorzystać ze zwolnienia lekarskiego ponieważ po pierwsze
    > nie dostałbym wynagrodzenia za ten czas

    No nie dostalbys. Nie jestes pracownikiem.

    > a po drugie czas jaki pozostawałbym na zwolnieniu nie liczyłby się
    > do czasu pracy liczonego do celów ustalenia czy należy mi się zasiłek
    > dla bezrobotnych.

    Jesli nie zaplaci Ci w tym czasie skladek, to rzecz jasna sie nie
    bedzie wliczac. Ale jesli to bedzie powiedzmy miesiac, a miales
    zlecen na te minimum 365 dni, to mozesz miec to w nosie.

    > Oczywiście ta umowa do 31.10.2005 jest już ostatnią umową jeśli
    > to wniesie coś do sprawy.

    Niewiele ;)

    Kira