  • Data: 2005-09-25 17:36:26
    Temat: Re: Umowa zlecenie a staż pracy itd.
    Od: Andrzej Stachurski <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kira napisał(a):
    > Re to: Andrzej Stachurski [Sun, 25 Sep 2005 12:14:33 +0200]:

    > Przy umowie zleceniu nie ma czegos takiego jak wynagrodzenie
    > minimalne. Mozna ja nawet na 5zl podpisac, wolna amerykanka,
    > bo nie laczy Was stosunek pracy.
    Najniższą krajową miałem na myśli

    > Nie rozumiem pytania? Jesli to Twoj jedyny tytul do ubezpieczen,
    > to skladki ZUSowskie zdaje sie obowiazkowe sa, poza chorobowym?
    Miało być dobrowolnego ubezpieczenia chorobowego. UE+R+Z jest
    obowiązkowe. W pytaniu chodziło o to czy pracodawca ma rację odradzając
    dobrowolne ubezpieczenie chorobowe twierdząc że nie będzie można z niego
    skorzystać w obecnej sytuacji

    > Do stazu sie nie liczy, to nie jest umowa o prace tylko umowa
    > cywilno-prawna.
    Czyli nie liczy się do emerytury? To po co są składki na ubezpieczenie
    emerytalne?

    > Zasilek zdaje sie ostatnio jest zalezny nie od typu umowy, tylko
    > od wielkosci dochodow. Czyli jesli odprowadzasz skladki ZUSowskie
    > od minimum najnizszej krajowej, to tak, nalezy sie.
    Jak wspomniałem najniższa krajowa

    > Tego tez nie rozumiem :) Zasilek Ci sie nalezy, jesli w ciagu
    > ostatnich 18 miesiecy 365 dni swiadczyles usluge na podstawie
    > umowy zlecenia i odprowadzales skladki od co najmniej najnizszej
    > krajowej.
    W pytaniu chodziło o to czy jeżeli dostanę zwolnienie lekarskie to czy
    będę mógł z niego skorzystać (przy założeniu że UCh będzie jednak
    opłacane)bez ryzyka utraty potem prawa do zasiłku dla bezrobotnych.
    Pracodawca stwierdził że nawet gdybym miał umowę z UCh to nie mogę
    skorzystać ze zwolnienia lekarskiego ponieważ po pierwsze nie dostałbym
    wynagrodzenia za ten czas a po drugie czas jaki pozostawałbym na
    zwolnieniu nie liczyłby się do czasu pracy liczonego do celów ustalenia
    czy należy mi się zasiłek dla bezrobotnych.
    Oczywiście ta umowa do 31.10.2005 jest już ostatnią umową jeśli to
    wniesie coś do sprawy.

    --
    pozdrawiam:

    Andrzej Stachurski