  • Data: 2006-04-11 18:18:43
    Temat: Re: Umowa zlecenie. Pozycjonwoanei stron. Bez dzialalnosci
    Od: |Pio| <p...@n...nodomain> szukaj wiadomości tego autora

    > Czym ma sie roznic umowa zlecenie od o dzielo. Wiadomo nazwa :) Jako ze
    > jestem studentem to nie musi za mnei nikt odprowadzac zdrowotnego tak? ale
    > czy w tej umowie mam jakos zaznaczyc ze jestem studentem, jesli tak to w
    > jakis sposob (nazwa uczelni, nr indexu??)

    Powiem jak to jest u mnie, w umowie oswiadczam, ze jestem studentem,
    takiej uczelni i takiego kierunku, na tym roku.
    Dla zleceniodawcy tez zalaczam ksero legitymacji studenckiej /tam sa
    wszystkie szczegoly + poswiadczenie waznosci)

    > I teraz dwa wyjatki ktore rowniez mnie interesuja
    >
    > 1. na czas okreslony: po finalizacji umowy wystawiam rachunek za umowe?
    rachunek? bez dzialalnosci?
    imho raczej w umowie jest napisane do kiedy i po ile za kazdy
    miesiac/dzien...

    > I ostatnie pytanie. Czy w umowach zlecenie tez jest 20% kosztow uzyskanai
    > dochodu (ewentualnei 50 jesli prawa przekazuje) i 19% podatku?

    KUD - tak, podatek - tez (oczywiscie mozna tez byc zwolnionym)
    a o przekazaniu praw wlasnosci nic nie wiem

    --
    Pozdrawiam,
    P.W.