    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa zlecenie
    Date: Fri, 12 Aug 2005 16:40:01 +0200

    Użytkownik "fart" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ddhca5$l1b$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > lecz też zaczynam to "czarno" widzieć :)))))))))))))
    > choć przyznam, że zdania fachowców w tej materii w moim otoczeniu są
    nadal
    > podzielone. :))))))

    Dokąd asystent nie będzie wnosił sprzeciwu, to pewnie może. Jak zacznie
    protestować, to sąd będzie badał, czy umowa nie spełnia kryteriów umowy
    o pracę.

    Zgodnie z art. 22 kp przez nawiązanie stosunku pracy pracownik
    zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz
    pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym
    przez pracodawcę, a pracodawca - do zatrudniania pracownika za
    wynagrodzeniem.
    Zatrudnienie w warunkach wyżej określonych jest zatrudnieniem na
    podstawie stosunku pracy, bez względu na nazwę zawartej przez strony
    umowy.

    Teraz trzeba by było się zastanowić, czy da się tak ułożyć umowę cywilną
    z asystentem, by którykolwiek z powyższych warunków nie był spełniony.
    Rodzaj pracy umowa musi określać. Trudno mi sobie wyobrazić, by asystent
    nie podlegał dentyście, więc praca musi być wykonywana pod jego
    nadzorem. Nie wyobrażam sobie, by asystę pracował gdzie indziej, niż w
    gabinecie no i musi pracować w godzinach jego działania, bo przecież nie
    może z wieczora narozrabiać tego "cementu" na cały kolejny dzień.
    Wynagrodzenie raczej dostać musi. Wychodzi mi z tego umowa o pracę.