  • Data: 2009-03-09 22:23:41
    Temat: Re: Umowa zlecenie
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:gp3k4v$93f$1@news.onet.pl Józek <s...@p...onet.pl>
    pisze:

    > Dziękuje, ale nie mogę, nie umiem znalez żadnych wzorów dokumentów
    > i sposobu ich wypełniania a musze to wysłać pocztą.
    > nie wiem pod co to można podpiąć, podłożyć?
    Dobrze ci napisał, ja tylko uszczegółowię.
    Po pierwsze mimo, że na papierku masz "umowa - zlecenie" to może to być tak
    naprawdę umowa o pracę.
    Kiedy tak jest? Jeśli charakter wykonywanej pracy wypełnia ceche zawarte w
    art. 22 KP.
    Jeśli uważasz, że tak było to możesz wystąpić do sądu pracy o ustalenie
    faktycznie istniejącego stosunku pracy. Nie są potrzebne żadne specjalne
    wzory dokumentów.
    Możesz też sprawę zgłosić do PIPy, roszczenia ze stosunku pracy przedawniają
    się po 3 latach.

    Po drugie - być może to jednak umowa cywilno-prawna. Wówczas wezwanie do
    zapłaty (poleconym za potwierdzeniem odbioru), potem (ale niekoniecznie)
    przedsądowe wezwanie do zapłaty, no i wreszcie pozew cywilny + kasa na
    koszty + duża porcja cierpliwości.

    Po trzecie - ciekawe, czy można i jedno i drugie naraz?

    --
    Jotte