  • Data: 2009-09-03 19:21:29
    Temat: Re: Umowa przedwstępna z deweloperem
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Reseller wrote:
> [...]
    > (...) o powierzchni (...) m2, położonej we (...), (...), objętej księgą
    > wieczystą (...), prowadzoną przez Sąd Rejonowy dla (...).
    >
    > Moje pytanie dotyczy fragmentu "na mocy której (Firma) nabyła będącą w
    > użytkowaniu wieczystym działkę nr (...) o powierzchni (...) m2". Co
    > znaczy, że firma nabyła działkę? Kupiła na własność? Czy może nabyć
    > tylko prawo do użytkowania wieczystego? "Będącą w użytkowaniu
    > wieczystym" - czyim użytkowaniu wieczystym? Poprzednich właścicieli? Czy
    > obecnie będącą w użytkowaniu wieczystym tego dewelopera?

    poprzednich właścicieli.

    > Czy kupując mieszkanie u tego dewelopera nabywam prawo własności do
    > gruntu pod budynkiem, czy będę miał tylko użytkowanie wieczyste? Czy
    > mogę pójść do stosownego Wydziału Ksiąg Wieczystych i sprawdzić jakie
    > prawo do w/w działki ma deweloper? Jako to się odbywa? Co mogę w tej
    > księdze wyczytać?

    no właśnie tu może być ten cały "trik".
    Że deweloper nie nabył gruntu, a nabył jedynie prawo użytkowania
    wieczystego, a właścielem dalej jest np. miasto i w efekcie kupisz
    mieszkanie bez gruntu, a podatek bedziesz płacił od użytkowania
    wieczystego miastu.

    Sprawdz dokładnie księgi wieczyste, kto jest wpisany jako własciciel
    gruntu. Założe się, że nie deweloper.