  • Data: 2009-09-04 20:36:52
    Temat: Re: Umowa przedwstępna z deweloperem
    Od: Reseller <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Boombastic pisze:

    > Umowa pewnie zostanie przedłużona na kolejne 99 lat. Druga opcja to powrót
    > gruntu do właściciela za odszkodowaniem za pozostały budynek.

    Właścicielem jest Skarb Państwa. Deweloper - wieczyste użytkowanie.

    > Po wpisanej przez ciebie dacie myślę, że był to pewnie teren
    > pierwotnie należacy do jakiejś państwowej firmy która sie uwłaszczyła na tym
    > gruncie, a developer go odkupił.

    Część tego terenu należała do POLMOZBYTU - firmy swego czasu państwowej.
    W Księdze Wieczystej dla tej działki istnieją tylko - właściciel - Skarb
    Państwa i wieczyste j.w.

    > Na "nieduże" koszty bym nie liczył. Po prostu trzeba sporo dopłacić. Jest na to
    > specjalny wzór uwzględniający m.in. liczbe pozostałych lat. Generalnie bez
    > zastosowania bonifikat przez właściciela gruntu (gmina, skarb państwa) operacja
    > jest mało opłacalna. A właściciele stosują bonifikaty w zalezności od własnego
    > widzimisię. Jak to w polskim prawie - dziś jest tak, jutro jest inaczej.

    Czyli wykup procentowy do udziału mieszkania w stosunku do całości
    działki w wysokości około 3.000 zł to jakaś abstrakcja? O takich kwotach
    mówił przedstawiciel dewelopera.

    --
    Reseller