    From: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa o pracę i zakaz konkurencji
    Date: Mon, 25 Apr 2011 17:45:49 +0200

    Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:2af5f0c1-b411-426c-b170-d24f7a5083ac@hd10g2000v
    bb.googlegroups.com...
    Mam podobny problem.
    W umowie o zakazie konkurencji mam wpisane wszystko od prowadzenia
    samochodu za pieniądze, poprzez projektowanie, sprzedawanie i co mozna
    sobie tylko wymyślić. Rozmowa była krótka, podpisuje pan albo do
    widzenia. Wiec jaki wybór, z inną pracę ciężo znaleźć.

    Wybór zawsze jest. A byle kto niechaj pochyli łeb, skuli ogon i podpisuje co
    mu pod nos podstawią - byle kto podpisuje byle co.

    Ale to co napisaliście tak mnie zastanawia, czy jeżeli te wszystkie
    zapisy są niepowiązane z wykonywaną pracą to są ważne mimo podpisanej
    umowy?

    Nie są. Podpisz, że sobie odrąbiesz rękę jeśli cię złapią na prowadzeniu
    samochodu za pieniądze i potem ją odrąb jeżeli pracodawca zażąda.

    W kodeksie pracy jest zapis o wynagrodzeniu za umowę
    lojalnościową?

    Jak go przeczytasz to będziesz wiedział.

    Co w sytuacji gdy pracodawca nie płaci za zakaz
    konkurencji, czy jest ona ważna. Gdzieś słyszałem że jeśli brak jest
    wynagrodzenia za tą lojalkę to umowa się automatycznie rozwiązuje. Czy
    to prawda?

    Też coś gdzieś podobnego słyszałem.

    --
    Jotte