  • Data: 2009-03-06 23:12:42
    Temat: Re: Umowa o internet
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dysiek pisze:

    > Skad masz wiedziec ile, jesli nie mogles zapoznac sie z cennikiem?

    IMHO brak zapoznania się abonenta z cennikiem powoduje, że cennik go
    nie obowiązuje. Przyjrzyjcie się jakie obowiązki spoczywają na
    operatorze przy zmianie cennika lub regulaminu - musi powiadomić,
    odpowiednio wcześniej, abonent ma prawo wypowiedzieć umowę. A tutaj
    niektórzy twierdzą, że cennik obowiązuje abonenta, nawet jeśli go na
    oczy nie widział. Tak nie jest.

    KC
    art. 384
    § 1. Ustalony przez jedną ze stron wzorzec umowy, w szczególności ogólne
    warunki umów, wzór umowy, regulamin, wiąże drugą stronę, jeżeli został
    jej doręczony przed zawarciem umowy.

    § 2. W razie gdy posługiwanie się wzorcem jest w stosunkach danego
    rodzaju zwyczajowo przyjęte, wiąże on także wtedy, gdy druga strona
    mogła się z łatwością dowiedzieć o jego treści. Nie dotyczy to jednak
    umów zawieranych z udziałem konsumentów, z wyjątkiem umów powszechnie
    zawieranych w drobnych, bieżących sprawach życia codziennego.

    --
    Liwiusz