  • Data: 2007-12-16 19:30:22
    Temat: Re: Umowa o dzieło/zlecenie
    Od: "jubel" <j...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Co jest lepsze dla mnie (jako biorcy) - zlecenie czy dzieło? (student, bez
    > etatu, mniej niż 26 lat).

    zależy, czy masz "wykonywac czynność"=zlecenie czy "wykonać jedną czynność,
    raz a dorbze"=dzieło.
    Kolejne dzieła można trzaskać do upadłego, natomiast pracodawca musi cię
    zatrudnić na umowę o pracę po trzech "zleceniach", ale zwykle to nie jest
    problem.
    Na pieiądzach wychodzisz w obu przypadkach tak samo, chyba że wykonujesz
    dzieło przez duże D, wtedy jako artysta (czyli potencjalny pijak i narkoman)
    masz możesz przyjąć większe koszty (50% zamiast 20% - alkohol i narkotyki
    kosztują) czyli płacisz podatek od mniejszej sumy, bo od 50% tego co co
    zapłacono, zamiast od 80%