    From: Piotr Lewandowski <y...@e...cj.rqh.cy>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa o dzieło - prośba o ocenę
    Date: Mon, 3 Mar 2008 03:11:39 +0000 (UTC)

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > IMO:
    > 1. Dlaczego NoScript musi się wydzierać przy czytaniu byle PDFa? ;)
    E tam, u mnie siedzi cicho i nie przeszkadza. ;)

    > 2. "praca" IMO *nijak* nie opisuje prawidłowo celu, jeśli celem była
    > umowa o dzieło. Nikogo ma *nie obchodzić ile i jakiej pracy* włoży
    > wykonawca :>, to co jest interesujące, to "efekt". Opis efektu jest
    > krytyczny, jeśli wystąpią różnice zdań. Tak czy siak - "praca"
    > IMO się nie kwalifikuje.
    OK. Czyli inteligentnie zastąpić słowo 'praca' słowem 'dzieło', prawda?
    :)

    > 3. Przyjęcie, że jedynym wyznacznikiem prawidłowości realizacji umowy
    > jest akceptacja zamawiającego, w szczególności do pary ze stwierdzeniem
    > iż "prawa nabywa Zamawiający" (bezwarunkowo! - na mocy umowy, nie na
    > mocy akceptacji/odbioru!) to niezły pasztet ;)
    No tak. To jako najważniejszą zmianę widzę tutaj dodanie warunku, że
    "Zamawiający w momencie odbioru dzieła nabywa autorskie prawa (...)".

    Chciałem generalnie uniknąć "protokołów odbioru" i tego typu załączników
    i połączyć podpisywanie rachunku przez Zamawiającego z odbiorem dzieła -
    w celu ograniczenia papierkologii.

    > 4. Zamawiający dostał co dostał. W szczególności *nie* dostał prawa do
    > wykonywania utworów zależnych, czyli np. "poprawiania dzieła".
    > Zaliczyć do pasztetów? ;) - zajrzyj do art.46 PA
    Zdecydowanie! Nieźle bym się wpakował. Dzięki. :-)

    > 5. Akceptacja pod względem merytorycznym dotyczy "odbioru", nie rachunku,
    > to że oba dokumenty są na jednym świchu niewiele zmienia, acz można
    > uznać że się czepiam :O
    A mogę spokojnie ukraść taki[1] zapis z jakiejś umowy? Jest dostatecznie
    precyzyjny?

    [1]"""
    Odbiór dzieła nastąpi na podstawie rachunku wystawionego przez Wykonawcę.
    """

    Podczas lektury przeróżnych wzorów nasunęły mi się jeszcze pytania,
    których zapomniałem opisać w poprzednim poście:
    - Dlaczego często spotykany jest zakaz zlecania dzieła osobom trzecim?
    Czy z prawnego punktu widzenia dla Zamawiającego jest różnica czy
    wykona to Wykonawca, czy też osoba wynajęta przez Wykonawcę?
    - Czy teksty przytoczone poniżej mają jakiekolwiek większe znaczenie?
    Czy też można je z czystym sumieniem pominąć?

    """
    W sprawach nie uregulowanych umową znajdują zastosowanie odpowiednie
    przepisy Kodeksu cywilnego.
    """

    """
    Umowa została sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po
    jednym dla każdej ze Stron.
    """

    """
    Wszelkie zmiany, uzupełnienia i rozwiązanie umowy wymagają zachowania
    formy pisemnej pod rygorem nieważności.
    """

    Pozdrawiam,
    --