    From: fv <f...@c...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa... o dzieło?? :)
    Date: Tue, 26 Apr 2005 08:19:18 +0200

    Maciek C claimed:
> [...]
    > takimi rzeczami zajmuję sie hobbystycznie. Z uwagi na to, że jest to dla mnie
    > obca osoba, chciałbym się jakoś zabezpieczyć... Chcemy zrobić to na takiej
    > zasadzie, ta osoba daje mi sprzęt do naprawy, ja daję tej osobie jakiś zastaw
    > pieniężny, wiadomo , trudno powierzyć komuś coś o sporej wartości nie znając tej
    > osoby... Po dokonanej naprawie ja oddaję sprzęt, a ta osoba płaci mi za naprawę,
    > części, oraz zwraca zastaw pieniężny... Moje pytanie brzmi czy takie działanie
    > jest zgodne z prawem? Można spisać w takim przypadku coś w rodzaju umowy?

    Ja mam propozycję abyś ty i osoba zlecająca rozważyły takie słowa:
    "Biznes opierać można tylko o zaufanie. Nie ma zaufania - nie ma
    biznesu".

    Albo ktoś ufa, że jesteś uczciwym fachowcem albo nie ufa. W drugim
    wypadku, obawiałbym się czy zapłaci.

    > Zlecenia? Jeżeli tak, to jak taka umowa powinna wyglądać? Może gdzieś na sieci
    > można znaleźć wzór?

    Pewnie są tego setki, ale obejmują wypadki gdy osoby się zupełnie nie
    znają. Tutaj się umawiacie na coś, ktoś jest tego świadkiem - to też się
    jakośtam (IANAL!) liczy jako umowa.

    --
    :: http://night.pl/~viper/ ::
    tlen & skype: fastviper