  • Data: 2003-10-24 19:19:41
    Temat: Re: Umowa o dzielo
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "(A)rturo http://cimoch.org/fotografia/"
    <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:bnbn4e$oj5$1@inews.gazeta.pl...
    > Przewertowalem archivom grupy ale nie ma tego czego szukam.
    > Chodzi mi o to ze:
    > Projektuje strony www i podpisuje z klientem umowe o dzielo (ze projektuje
    > strony internetowa na taka i taka kwote)aby on mogl potem sobie
    odprowadzic
    > podatek.

    On to sobie raczej odliczy wydatek od podstawy opodatkowania - będzie innemi
    słowy to jego KUPa :-) (koszt uzyskania przychodu)

    > Ale co ja jako wykonawca ponosze z tej umowy? Musze cos oplacic itd?

    Właśnie Ty musisz odprowadzić zaliczkę na podatek dochodowy w odpowiedniej
    wysokości.

    > Czy wazne jest na jaka kwote opiewaja te umowy? - przykladowo: czy to
    > kilkaset zlotych rocznie czy kilka tysiecy zlotych ?

    A jak sądzisz? :-)))) Poza tym umowa o dzieło nie może dokonywać rozliczenia
    "okresowego". Sama jej istota polega na tym, że jest to ustalone
    wynagrodzenie za konkretne dzieło. Stąd zresztą nazwa.

    > Dodam ze jestem osoba nie pracujaca {stuent}

    Tylko wykonawcą? :-) Nie ma znaczenia.

    Depi.