  • Data: 2009-05-09 20:40:27
    Temat: Re: Umowa najmu na czas określony, bez okresu wypowiedzenia
    Od: Michał <...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 9 May 2009 14:52:59 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > ostatniego września, od października nie ma umowy).
    >
    > Podstawowa rzecz której nie napisałeś - NA KIEDY wynajmujący
    > Ci wypowiedział.
    > Nie *kiedy wypowiedział*, ale *z jakim terminem wypowiedzenia*.
    > Nie ma przepisu "wypowiedzenie musi się zaczynać w dniu jego
    > doręczenia"!
    >
    > Biorąc pod uwagę że najwyraźniej się zdenerwowałeś, zacząłeś
    > mylić najemcę z wynajmującym i dopiero zajrzałeś do umowy po
    > paru postach, to pewnie nie zwróciłeś uwagi kiedy mówił że
    > "wypowiada" w jaki sposób określił "od kiedy".

    Masz rację, dzięki za zrozumienie

    > IMVHO - jego intencją było właśnie wypowiedzenie DZIŚ ale
    > *ze skutkiem* "od za cztery miesiące".
    > I od tego dnia jeszcze dwa miesiące wypowiedzenia.
    >
    > Jak Ci dał to na piśmie to przytocz.

    tak mam na pismie

    napisane jest tak: W związku z naruszeniem umowy najmu lokalu... zawartej
    26.08.2008 zgodnie z &7 punkt 6 (tj: Opóźnienie w zapłacie czynszu najmu
    przekraczające dwa pełne okresy płatności stanowi podstawę do wypowiedzenia
    umowy najmu bez zachowania terminów wypowiedzenia) wypowiadam umowę najmu
    lokalu z dniem 30.04.2009 i wzywam do zwrotu lokalu.

    Zgodnie z &1 punkt 4 (tj: Najem całego lokalu wymienionego w punkcie 2
    umowy zawiera się na czas nieokreślony. Możliwość rozwiązania niniejszej
    umowy przysługuje stronom po upływie 1 roku od dnia podpisania umowy, z
    zachowaniem 2 miesięcznego okresu wypowiedzenia) wzywam do uregulowania
    czynszu za okres 4 m-cy do okresu pełnego roku uzytkowania lokalu + 2 mce
    okresu wypowiedzenia.

    > A jak nie dał na piśmie to on jest górą - bo Ty i tak nie mozesz
    > wcześniej wypowiedziec, a ustna zmiana pisemnej umowy jest
    > nieskuteczna, art.77 tu:
    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2
    _117.html
    > ...więc niezależnie od tego co nagadał umowa byłaby na razie
    > niewypowiedziana!
    >
    > pzdr, Gotfryd

    sam nie wiem co o tym myśleć, umowa niby na czas nieokreslony, ale jednak z
    okresem zastrzeżonym, wypowiada mi umowę bez zachowania okresu
    wypowiedzenia, ale żąda zapłaty za dodatkowe miesiące, plus miesiące
    wypowiedzenia...

    Dzięki bardzo za zainteresowania :)