  • Data: 2005-01-02 15:19:30
    Temat: Re: Umowa najmu garażu - ważność tej umowy
    Od: " " <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Barney <m...@o...pl> napisał(a):

    > Witam Grupowiczy,
    >
    > Mam oto taki problem. Mam zawartą z TBS umowę najmu miejsca
    > parkingowego. Umowa została zawarta w styczniu tego roku i na umowie
    > widnieją podpisy: Mój i ówczesnej Pani Prezes.
    > Na jesien tego roku zmieniła się Pani Prezes TBS-u.
    > Jedną z jej pierwszy decyzji było oświadczenie że zawarte umowy najmu na
    > miejsca postojowe są nieważne, bo nie ma na nich podpisu któregoś z
    > członka zarządu (tak jest w statusie TBS). Wiec TBS zaproponował nam
    > PS.
    > Dodam jeszcze że nikt z zainteresowanych nie dostał nawet formalnego
> [...]

    To, ze na umowie podpisala sie tylko Pani Prezes nie przesadza o tym, czy TBS
    jest nia zwiazany. Nalezy odroznic oswiadczenie Pani Prezes jako osoby
    fizycznej oraz oswiadczenie organu osoby prawnej albo jej pelnomocnika.
    Sposoby wlasciwej reprezentacji osoby prawnej reguluje jej statut. Poniewaz
    piszesz o STATUCIE TBS-u, wnioskuje, ze Towarzystwo ma najprawdopodobniej
    forme prawna spoldzielni(ew. spolki akcyjnej). Dlatego by znalezc odpowiedz
    czy umowa wiaze TBS powinienes zapoznac sie z brzmieniem statutu na dzien
    podpisywania umowy.
    Zobacz tez odpowiednio albo do art. 54-55 prawa spoldzielczego albo do art.
    373 kodeksu spolek handlowych.
    Jezeli w mysl postanowien statutu lub cyt. przepisow Pani Prezes nie mogla
    samodzielnie zawrzec takiej umowy to umowa jest niewazna i TBS ma prawo podjac
    takie dzialania jakie podejmuje.

    roburkov