    From: Kuba <c...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa kupna sprzedazy -podpisy
    Date: Tue, 02 Oct 2007 09:55:37 +0200

    witek pisze:

    > Jest ważna i wywiera wszystkie skutki prawne.

    Skoro jest ważna to wymień mi proszę strony umowy. Zawarcie umowy składa
    się ze zgodnych oświadczeń woli jej stron. A tutaj jedną ze stron umowy
    jest żona pana B, a nie pan B, który umowę podpisał. Żona pana pana B
    nie złożyła żadnego oświadczenia i stąd wnoszę, że umowa jest nieważna.
    Jak już pisałem można by skorzystać z treści art. 103 kc, ale to nie
    zmienia faktu, że umowa jest nieważna. Art. 103 par. 1 "... ważność
    umowy zależy od jej potwierdzenia ..." z czego wynika wniosek a
    contrario, że brak potwierdzenia = nieważność umowy.