  • Data: 2011-07-22 09:41:09
    Temat: Re: Umowa internetowa
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <wojciech.sura_no@spam_poczta.medi.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 21-07-2011 o 20:56:14 JK <s...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Może się mylę, ale wszystko jest chyba OK. Dostałeś informację o zmianie
    > warunków świadczenia usługi i *Zignorowałeś* tę informację - w domyśle
    > zgadzając się na nowe warunki.

    Mocno naciągane. Po pierwsze, "Ignoruj" dotyczy treści, a nie samego faktu
    przekazania informacji. Gdyby dotyczyła przekazania, to okienko
    wyglądałoby tak: "Ustaliliśmy nowe warunki działania usługi (tu link).
    [Ignoruj] [Odrzuć]" - wtedy mógłbym się zgodzić, że ignorowanie nie gra
    żadnej roli.

    Druga sprawa. Jeśli coś robię, ktoś mówi mi, żebym przestał, a ja go
    zignoruję i nadal to robię, to zdecydowanie *nie* zgodziłem się na nowe
    warunki :) Ignorowanie w żadnym wypadku nie oznacza wyrażenia zgody (choć
    oczywiście w szczególności nie oznacza też wyrażenia sprzeciwu).

    > Zgadzam się jednak z twierdzeniem, że te dwa sformułowania (Ignoruj i
    > Odrzuć) są wysoce nieprecyzyjne.

    Mogę się założyć, że to jest jakiś nieszczęśliwy bug w aplikacji
    internetowej (błąd tłumacza or compatible). Interesują mnie tylko
    konsekwencje prawne takiego błędu, bo jednak wydaje mi się, że w tym
    momencie postanowienia tego regulaminu mnie nie obowiązują (wszak go
    zignorowałem).

    Pozdrawiam -- Spook.