  • Data: 2005-07-10 20:43:29
    Temat: Re: Umowa dożywocia a roszczenia rodziny
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Matys napisał(a):

    > Czyli jak rozumiem, jeśli zostanie rozwiązana sądownie umowa o
    > dożywocie. Ale czyją własnością pozostaje wtedy nieruchomość? Wraca do
    > teściowej?

    Teściowa nie była jedynemy włascicielem nieruchomości. Weedług mnie
    można mówic co najwyżej o połowie. Co do ojca to umowa dozywocia się
    zrealizowała.

    > No właśnie, ale powiedzmy jeśli sprzeda się część ziemi? Powiedzmy
    > hektar z dziesięciu? Trzeba to jakoś specjalnie wyłączać z umowy
    > dożywocia?

    Wydaje mi się że prawo dożywocia będzie obciążac wszytskie wyłączone
    nieruchomości. Ale pewny nie jestem. A w sumie to nie wiem czy to w
    ogóle obciąża nieruchomość. Nie zastnawiałem się.

    > Czyli można zamienić dożywocie na dożywotnią rentę w wysokości takiej
    > jak określona w akcie notarialnym?

    Tak jest tam napisane? Sąd określa aktulaną wartośc umowy dożywocia.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."