eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUlotkiRe: Ulotki
  • Data: 2005-01-25 22:08:08
    Temat: Re: Ulotki
    Od: "Wirtualna" <W...@w...pl.com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Tom(ek)" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:dnd2ccdwi4kt$.15ulod9opcmya$.dlg@40tude.net...
    > A było to dnia Mon, 24 Jan 2005 19:44:29 +0100, kiedy osoba określana
    > zwykle jako Wirtualna na pl.soc.prawo w poście
    > <news:ct3g2d$16m$1@nemesis.news.tpi.pl> popełniła co następuje:
    >
    > >(...)Roznoszenie ulotek to forma spamu
    > > a co to jest spam? Jaki przepis definiuje to pojęcie a jaki penalizuje?
    >
    > Może nie do końca satysfakcjonująco, ale odpowiadam:
    w istocie - pojęcie "spam" nigdzie nie występuje.

    > Od 10 marca 2003 r. obowiązuje "Ustawa o świadczeniu usług drogą
    > elektroniczną" (Dz.U. Nr 144, poz 1204).
    > Art. 10.1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej
    > skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji
    > elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej.
    > 2. Informację handlową uważa się za zamówioną, jeżeli odbiorca wyrazi
    zgodę
    > na otrzymywanie takiej informacji, w szczególności jeśli udostępnił w tym
    > celu identyfikujący go adres elektroniczny.
    > 3. Działanie, o którym mowa w ust. 1, stanowi czyn nieuczciwej konkurencji
    > Art. 24.1. Kto przesyła za pomocą środków komunikacji elektronicznej
    > niezamówione informacje handlowe, podlega karze grzywny.
    > 2. Ściganie wykroczenia, o którym mowa w ust. 1, następuje na wniosek
    > pokrzywdzonego.
    > Art. 25. Orzekanie w sprawach o czyny określone w art. 23 i 24 następuje w
    > trybie przepisów o postępowaniu w sprawach o wykroczenia.
    nie ma zastosowania w sprawie ulotek


    > Art. 6.3 "Ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o
    > odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny" z dnia
    > 2 marca 2000 r. (Dz.U. Nr 22, poz 271):
    > "Posłużenie się (...), pocztą elektroniczną, (...) w celu złożenia
    > propozycji zawarcia umowy może nastąpić wyłącznie za uprzednią zgodą
    > konsumenta."
    > Art. 16.1 "Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji" z dnia 16 kwietnia
    > 1993 r. (Dz. U. Nr 47, poz. 211 z dnia 8 czerwca 1993 r.; zmiany: z 1996
    r.
    > Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 88, poz. 554, z 1998 r. Nr 106, poz. 668, z
    > 2000 r. Nr 29, poz. 356 i Nr 93, poz. 1027)
    nie ma zastosowania w sprawie ulotek

    > Czynem nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy jest w szczególności:
    > (...)
    > 5) reklama, która stanowi istotną ingerencję w sferę prywatności, w
    > szczególności przez uciążliwe dla klientów nagabywanie w miejscach
    > publicznych, przesyłanie na koszt klienta nie zamówionych towarów lub
    > nadużywanie technicznych środków przekazu informacji.
    nie ma zastosowania w sprawie ulotek

    pozdr.
    Wirtualna



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1