    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ulga meldunkowa
    Date: Wed, 18 Feb 2009 15:35:33 -0600

    m wrote:

    > W takim razie jaks sie zabezpieczyc przed tym ze sprzedajacy nie wymelduj?
    > sie ?

    wogole sie nie zabezpieczac, to jest bez znaczenia.
    najwyzej potem bedziesz mial trochę papierkowej roboty do wypelnienia w
    urzedzie.

    > Co z tego wyniknie jesli sie nie wymelduj? ?

    Nic. Ma nikogo fizycznie w mieszkaniu nie być i rzeczy tez nie. MA byc
    po prostu opróżnione.

    > Co to znaczy, ze mozna dostac lokatora bez meldunku i nie moc go wyrzuciae ?

    Jeśli ktoś mieszka w danym miejscu, to chroni go ustawa o ochronie praw
    lokatorów ipt itd.
    Ty jako właściciel będziesz narzucał czynsz, ale osoby "wyprosic" nie
    mozesz. Ewentulanie, przed sąd z wyrokiem o eksmisję możesz isc do
    komornika i wskazac mu gdzie ma tego lokatora wyprosic. Lokal zastepczy
    zapewniesz ty, bo gmina nie ma.

    > Przeciez jestem wlascicielem mieszkania na zasadzie odrebnej wlasnosci.
    Właścicielem jestes. Ale z tego faktu niewiele wiecej wynika.
    Właścicielem lokali komunalnych jest gmnina, spółdzielczych spółdzielnia
    co wcale nie daje im prawa wejscia do mieszkania, które zajmuje ktos
    trzeci i robienia sobie co chcą tylko dlatego, że są włascicielami.

    > znaczy ze jak ktos obcy jest zameldowany na nie swoim mieszkaniu to nie
    > mozna go wyrzucic ?
    Jak ktoś obcy mieszka to nie możesz go wyrzucić tylko z powodu , że
    nagle stałeś się nowym właścicielem.

    Przecież to, że nowy prezes spółdzielni nie może sobie chodzić po
    mieszkaniach spółdzielczych cię nie dziwi. Więc ty jako właściciel też
    nie za bardzo możesz sobie wejść do mieszkania zajmowanego przez kogoś,
    mimo, że jest twoje.