  • Data: 2022-06-02 11:56:44
    Temat: Re: Ukraina: wydawanie broni "cywilom"
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 01 Jun 2022 18:45:22 +0200, n...@o...pl wrote:

    > Dziwne, że armia kacapska nie składa się z emerytów. Toż to sama korzystać dla
    > państwa, zwłaszcza gdy polegnie. Nadajesz się na kacapskiego dowódcę.

    Moze ktos nie pomyslal.
    Albo pomyslal, ze w wojsku powinni byc mlodzi, silni i zdrowi,
    a starsi przydadzą sie w fabrykach :-)

    Ale cos mi chodzi po glowie, ze bojowa efektywnosc Panzerfausta slaba
    byla - tzn niewiele czolgow zniszczyly.
    A wyprodukowano ich 8 mln sztuk. Cos chyba staruszkowie woleli sie
    poddac niz zginąc za ojczyzne :-)

    https://en.wikipedia.org/wiki/Panzerfaust

    "In the Battle of Normandy, only 6% of British tank losses were from
    Panzerfaust fire despite the close-range combat in the thick bocage
    landscape. However, the threat from the Panzerfaust forced Allied tank
    forces to wait for infantry support before advancing.

    The portion of British tanks taken out of action by Panzerfäuste later
    rose to 34%, a rise probably explained by the lack of German anti-tank
    guns late in the war and the increased numbers of Panzerfäuste that
    were available to defending German troops."

    I nie wiadomo - dobra skutecznosc, czy brak innych srodkow :-)

    J.