  • Data: 2012-03-24 15:44:57
    Temat: Re: Udziały w serwisie internetowym, DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 24 Mar 2012, cyklista wrote:

    > Więc wychodzi mi że chcesz zostać cichym wspólnikiem, czyli brać zyski ale
    > nie chwalić się nimi ani zusowi ani usowi.

    Zrozumiałem to nieco inaczej.
    - z tego, że z dochodu podatki się zapłaci pewnie zdaje sobie sprawę, po
    prawdzie nie opisał jak ma funkcjonowac zarabianie tej strony, ale na
    skromne 99% będa jakies "twarde" dowody zarabiania (przelewy itede),
    więc nie obstam założenia że podatku nie zapłaci :)
    - wymieniajac wspólnika sugeruje, że najchętniej by na niego zwalił
    porozliczanie czego trzeba, ale ponieważ wynik podatkowy *może* być
    ten sam (mowa o chwilowo "małych kwotach"), pewnie to mu jest bez
    różnicy
    - pozostaje sprawa ZUS :)

    Na mój gust, dałoby się częsc wymagań załatwic wg oczekiwań, przy
    przyjęciu że strona jest wspólna i grupowicz daje swój udział w najem.
    Wolno mu, przychód z najmu nie musi być zaliczany do DG, ZUSu nie
    ma, udokumentowany "wkład majatkowy" będzie (a jak rozumiem, jest to
    istotne żeby ew. pózniej umiec się wytłumaczyc co z ta spółka i dlaczego
    wczesniej tak nie było).
    Z grubsza efekt byłby jak oczekiwano.
    Całosc kładzie (i dlatego nie wystapiłem z taka koncepcja) fakt, że
    wyraznie pisze o wspólnym *prowadzeniu* strony.
    No i tu klops - jak ZUS "powezmie informację" (czytaj: dostanie
    donos), to oczywiscie najem podważy i poprosi o wpłaty z odsetkami :]
    Pominałem kwestię proporcji przychodów - bo oczywistym jest, ze
    jakby "kolega" (ten z DG) tę stronę formalnie (i jednoosobowo)
    prowadził/obsługiwał/utrzymywał w ramach DG, to rzecz jasna z tego
    tytułu przychód powinien mieć większy - może ktos zechce skomentowac,
    ale IMVHO byłoby dziwne jakby "prowadził za friko".

    > Pozostaje ci tylko wizyta u porządnego doradcy podatkowego.

    Co nie znaczy, że ów cos wymysli :)

    pzdr, Gotfryd