  • Data: 2021-10-07 18:18:00
    Temat: Re: Ucieczka strazniczki
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 7 Oct 2021 17:14:43 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > O ile się na tym zdam, to wojsko plany ataku na poszczególne kraje
    > rysuje sobie "dla sportu". Krótki okres bardziej był problemem przy
    > koncentracji, czy przemieszczeniu.

    No sam widzisz - plany sa, a przejrzec trzeba, transport wyznaczyc,
    dostawy zapewnic.

    No i plany niekoniecznie byly na przypadek "wspolny atak z Niemcami".

    > Ja tu wsadzę kij w mrowisko. Czyż nie ochronił mieszkających na tym
    > terenie Żydów przed Hitlerowcami?

    A ochronil. Na dwa lata.

    > Pewnie masz rację. Natomiast ja uważam, że gwarancja Słowacji, Czech czy
    > Węgier albo Litwy obecnie jest więcej warta, niż USA czy NATO. Ile warte

    Hm, w/w tez sie moga wypiac. Szczegolnie, ze przeciez demokracje maja
    - dzis chetni do pomocy, a za tydzien nowy rzad, moze niechetny.

    No i kwestia sil zostaje - Litwa nawet jak chce, to nam wiele nie
    pomoze.

    > są takie gwarancje przekonała się Ukraina. Dostali w zamian za zwrot
    > głowic jądrowych gwarancje od Rosji i USA. Rosja ich najechała, a USA
    > wysłało dwa okręty na Morze Czarne :-)

    No i wniosek jest jasny - najlepsza gwarancja sa wlasne rakiety z
    glowicami atomowymi :-)

    > Ale mnie chodziło o te dwa konkretne państwa. Belgia, to w praktyce
    > jedna twierdza. Francja, to Linia Maginota, którą można było obejść.

    A tu widzisz - Dania, Holandia, Belgia, Francja, wczesniej Norwegia -
    nie byla to moze wojna na dwa fronty, ale panstw jednak kilka.

    > Ale dorobią amunicję i paliwo.

    Co dorobia amunicji, to wystrzelaja.
    A paliwa ... bez ropy nie dorobia.
    Paliwa i amunicji moze sobie ZSRR dorobic.

    I jedyne ryzyko, ze tam jakis pokoj zawra, i okazja przeminie :-)

    Z szybkoscia wywozenia fabryk tez.

    J.